Bent u van plan een aantal woningen te bouwen? Of bestaande gebouwen te gebruiken op een manier die niet past in het bestemmingsplan? Wilt u weten hoe uw plan het meest kansrijk is en de doorlooptijd zo kort mogelijk houden? Maak dan gebruik van de Intaketafel. Daar kijken vakspecialisten van de gemeente naar uw (bouw)initiatief en hoort u wat we er van vinden. 

Omschrijving

Met de Intaketafel legt u uw initiatief in een vroeg stadium aan de gemeente voor. We behandelen uw initiatief dan als principeverzoek. 

De vakspecialisten bekijken voor de Intaketafel alles wat u bij de aanvraag heeft ingeleverd. Het gaat om experts die voor uw initiatief belangrijk zijn. Dat zijn bijvoorbeeld vakspecialisten op het gebied van verkeer, stedenbouw, groen, water en cultuurhistorie. 

Tijdens de Intaketafel bekijken de vakspecialisten of uw initiatief mogelijk is. Ook geven ze aan welke aandachtspunten er zijn voor de uitwerking. Daar krijgt u een schriftelijke terugkoppeling van. Deelname aan de Intaketafel kan één keer voor ieder plan.

Gaat het om een minder complex initiatief dat niet past in het bestemmingsplan, vraag dan een vooroverleg aan: vooroverleg omgevingsvergunning 

Kosten

Voor de behandeling van uw principeverzoek betaalt u € 550,00 aan leges. U krijgt de rekening vóór behandeling aan de Intaketafel. 

Verder in het planvormingsproces kunnen extra kosten in rekening worden gebracht. 

Voorwaarden

  • Voor de Intaketafel hoeft uw plan niet volledig te zijn uitgewerkt. Wel moet duidelijk zijn wat de opzet en omvang is. Bijvoorbeeld voor wat betreft functies, aantallen woningen, massa, situering en uitstraling.
  • Bij uw aanvraag stuurt u mee: 
    • Een situatieschets of kadastraal kaartje van de betreffende locatie op schaal.
    • Foto's van de omgeving en de bebouwing. Daarbij is vooral belangrijk wat niet zichtbaar is vanaf de openbare ruimte. 
    • Een gemaatvoerde (schets)tekening van het (bouw)plan en de directe omgeving. 

Aanpak

Zo vraagt u een gesprek aan de Intaketafel aan

  • Vul het aanvraagformulier 'Behandeling initiatief aan Intaketafel' in. We behandelen uw initiatief als principeverzoek. Er zijn 2 formulieren: één voor particulier (inloggen met DigiD) en de ander voor bedrijven (inloggen met E-Herkening). Zie kopje 'Formulieren'.
  • Zorg dat u de documenten die nodig zijn digitaal heeft om bij de aanvraag mee te sturen. Onder 'voorwaarden' ziet u welke documenten dat zijn.
  • U krijgt een mail als uw aanvraag is ingediend.
  • Elk initiatief krijgt een behandelaar. Hij of zij belt u als er meer informatie vooraf nodig is. 
  • Bij een positief advies van de Intaketafel kan later in het proces een omgevingsvergunning worden aangevraagd. Voor meer informatie hierover, kijk op onze pagina Omgevingsvergunning aanvragen ((link:  Omgevingsvergunning aanvragen

AVG

Als u een aanvraag of melding doet, heeft de gemeente uw persoonsgegevens nodig. De gemeente behandelt uw persoonsgegevens zorgvuldig. In de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) staat hoe de gemeente met uw persoonsgegevens moet omgaan. 

De belangrijkste regels zijn:

  • De persoonsgegevens waar de gemeente om vraagt, zijn nodig voor het afhandelen van uw aanvraag of melding.
  • De gemeente registreert en verwerkt uw gegevens op een veilige, vertrouwelijke en zorgvuldige manier.
  • De gemeente gebruikt uw gegevens alleen voor het verwerken van uw aanvraag of melding (of voor iets wat daar rechtstreeks verband mee heeft).
  • Uw persoonsgegevens blijven niet langer bewaard dan nodig is voor het verwerken van uw aanvraag of melding.
  • Andere organisaties krijgen uw gegevens alleen als dit wettelijk verplicht is.
  • Als u hierom vraagt, dan vertelt de gemeente u waarvoor de gegevens nodig zijn en wat ermee gebeurt.