Veel gestelde vragen Dal Vrij busabonnement

Veel voorkomende vragen en antwoorden met betrekking tot het Dal vrij Busabonnement

Het opladen lukt niet

Het komt soms voor dat het opladen niet lukt. Om er zeker van te zijn dat het abonnement voor u klaar staat kunt u bellen met de klantenservice van Connexxion via telefoonnummer 0900 - 2666 399. Zij kunnen zien of het abonnement misschien al op uw kaart staat. Wanneer het opladen bij de bus niet lukt, kunt u het ook proberen bij een bemand oplaadpunt, hier zijn vaak medewerkers die u kunnen helpen. Lukt het dan nog niet, neemt u dan contact met ons op, misschien kunnen wij iets voor u betekenen.

U bent uw kaart verloren of deze is kapot

Vraag via de website www.ov-chipkaart.nl een vervangende ov-chipkaart aan. Let erop dat u geen nieuwe ov-kaart aanvraagt. Wanneer u kiest voor een vervangende ov-chipkaart worden saldi en abonnementen automatisch overgezet. Verliest u uw kaart voordat u het abonnement heeft opgehaald, neemt u dan contact met ons op. In dat geval kijken wij wat we voor u kunnen doen.

U kunt geen gebruik maken van het abonnement

Wanneer het abonnement op uw ov-chipkaart staat, kunt u hier geen gebruik van maken als u een negatief saldo heeft. Zorg er dus altijd voor dat uw saldo is aangevuld. Meer informatie over het laden van uw saldo leest u op www.ov-chipkaart.nl/reizen-op-saldo.

U wilt reizen voor 9.00 uur 's morgens

U mag natuurlijk reizen voor 9.00 uur. De kosten voor deze rit worden in rekening gebracht, zorg er daarom voor dat er voldoende saldo op uw ov-chipkaart staat. Reist u terug na 9.00 uur, dan worden deze kosten niet gerekend.

U maakt ook gebruik van andere abonnementen

Heeft u nog een ander abonnement lopen, dan werkt dit niet altijd goed op één OV-chipkaart. Connexxion adviseert voor ieder abonnement een persoonlijke OV-chipkaart aan te vragen.

U kunt voor uw kinderen jonger dan twaalfjaar geen abonnement aanvragen

Kinderen tot twaalfjaar reizen gratis met u mee met een Kidsticket. U vraagt dit kaartje aan bij de buschauffeur. Kijkt u voor meer informatie op de website van Connexxion. Let op: gratis reizen voor kinderen onder twaalf jaar kan niet zonder begeleiding. Wilt u uw kind jonger dan twaalf jaar alleen laten reizen, neemt u dan contact met ons op. Misschien kunnen wij met u meedenken.

Er zijn toch kosten in rekening gebracht voor uw reis

Dan heeft u waarschijnlijk buiten de zones gereisd of voor 9.00 uur. Houdt u er rekening mee dat het abonnement geldt voor Goeree-Overflakkee, Hoekse Waard en de provincie Zeeland. Ook de buslijn van Connexxion tot aan Rotterdam Zuidplein is gratis. Reist u verder dan deze zones, dan worden voor dat deel van uw reis gebruikelijke kosten in rekening gebracht.