Twee keer naar het gemeentehuis voor een nieuw paspoort of identiteitskaart is niet meer nodig. U kunt uw reisdocument veilig thuis of bijvoorbeeld op uw werk laten bezorgen. U hoeft dan alleen voor de aanvraag naar het gemeentehuis te komen. Bezorgen kan in heel Nederland waar u maar wilt, met uitzondering van de Waddeneilanden.

Omschrijving

Als u bij de aanvraag van uw paspoort of identiteitsbewijs heeft aangegeven dat u het document wil laten (thuis)bezorgen, ontvangt u van Dynasure een bevestiging daarvan.

Bezorging niet mogelijk

Wij kunnen uw reisdocument niet bezorgen:

  • Als u een spoedaanvraag doet omdat u uw reisdocument snel nodig heeft;
  • Als uw  huidige reisdocument een geldig visum bevat dat u nog wilt gebruiken;
  • Als u meer dan drie vermissingen in vijf jaar tijd heeft gehad;
  • Als u ingeschreven staat op een briefadres;
  • Als uw adres in onderzoek staat bij de gemeente.

 In deze gevallen moet u uw nieuwe document persoonlijk afhalen op het gemeentehuis.

De bezorging

U krijgt bericht van Dynasure als uw reisdocument gereed is. Daarna kunt u zelf online een bezorgafspraak inplannen. Als u geen e-mailadres heeft, dan neemt Dynasure telefonisch contact met u op om de bezorgafspraak met u in te plannen.

Uw paspoort of identiteitskaart kan worden bezorgd op maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 22.00 uur. Op zaterdag kan uw paspoort of identiteitskaart worden bezorgd tussen 08.00 en 18.00 uur.

Geen zorgen: u hoeft niet de hele dag thuis te blijven, want u kunt kiezen voor de bezorging in een dagdeel van vier uur, dat wordt verkleind naar een tijdvenster van twee uur en dertig tot zestig minuten voor aankomst zelfs de exacte aankomsttijd van de bezorger.

Op de dag van de bezorging ontvangt u ’s ochtends een e-mail met het tijdvenster van twee uur. Heeft u ook uw mobiele telefoonnummer doorgegeven? Dan ontvangt u 30 tot 60 minuten voor de bezorging een sms met de exacte bezorgtijd.

Niet thuis of op het werk?

Wanneer u niet aanwezig bent tijdens de eerste bezorging van uw paspoort of identiteitskaart, laat de bezorger een kaart in uw brievenbus achter. Op deze kaart staat hoe u een nieuwe bezorgafspraak kunt inplannen (telefonisch of online). Tevens ontvangt u per e-mail de melding dat een koerier is langs geweest. U kunt  zelf via MyDynasure online een nieuwe bezorgafspraak inplannen.

Contactgegevens Dynasure

Telefoonnummer: 0348-462 873    

E-mail: afspraak@dynasure.eu.

Openingstijden:         

  • maandag t/m vrijdag: 09:00 uur tot 20:00 uur
  • zaterdag: 09:00 uur tot 17:00 uur

Controle identiteit en oude document

Bij de bezorging controleert de bezorger van Dynasure uw identiteit aan de hand van de pasfoto en op basis van gegevens in uw nieuwe en uw oude reisdocument(en). Zorg daarom dat uw oude reisdocument klaarligt, als de bezorger arriveert.

Let op! U moet uw reisdocument persoonlijk in ontvangst nemen. Dit geldt ook voor andere gezinsleden (ook minderjarigen) die een reisdocument hebben aangevraagd. Uw oude reisdocument levert u in bij de bezorger. Deze maakt het document ter plekke ongeldig. Tot slot tekent u voor ontvangst van uw nieuwe reisdocument.

Kosten

Het laten bezorgen kost € 6,00 per document.