• WO-opleiding
  • 28 - 36 uur per week
  • Schaal 12 (€ 6.777,- per maand)
  • Geen sluitingstermijn 
  • Het team Duurzaamheid

Wil jij een cruciale rol spelen in de overgang naar aardgasvrije wijken? Wij zoeken een gedreven projectleider die de uitdaging aangaat om innovatieve projecten te leiden. Maak deel uit van ons team en help mee aan de transformatie naar een duurzame toekomst! Als jij gelooft in duurzaamheid en innovatie, is dit jouw kans om het verschil te maken.

Op het gebied van duurzaamheid heeft de gemeente Goeree-Overflakkee al veel mooie resultaten behaald en behoren we op een aantal vlakken tot de koplopers binnen gemeenteland. Zo hebben we onze opwekdoelstelling voor de Regionale Energie Strategie (RES) al gerealiseerd, werken we aan innovatieve technieken voor de gebouwde omgeving zoals het project ‘Stad Aardgasvrij’(externe link) en werken we samen met alle partners op het eiland aan de brede opgave voor een duurzame energievoorziening(externe link).

Wat ga je doen?

De energietransitie in de gebouwde omgeving is één van de belangrijkste onderwerpen van dit moment. Als projectleider ‘energietransitie gebouwde omgeving’ bij onze gemeente vervul je een centrale rol in het realiseren van onze duurzaamheidsambities en ben je de drijvende kracht achter de aansturing, waarbij je leiding neemt in zowel de onderzoeks- als opbouwfase.

Je initieert en geeft leiding aan technische onderzoeken, waarbij je met praktische inzichten zoekt naar de meest doeltreffende, innovatieve en efficiënte oplossingen voor aardgasvrije wijken. Als ervaren leidinggevende geef je sturing aan multidisciplinaire teams en bouw je stevige bruggen tussen interne en externe partners, wat resulteert in een solide basis voor samenwerking met ketenpartners. Jouw rol als verbinder tussen diverse projecten en beleidsopgaven draagt bij aan een integrale aanpak van duurzaamheid binnen de gemeente.

Naast je technische benadering begrijp je ook de complexiteit van het menselijke aspect in deze transitie. Je laat een grondige krachtenveldanalyse uitvoeren en integreert de resultaten in een doordachte projectaanpak. Samen met je projectteam stem je communicatie en participatie zorgvuldig af, waarbij je vooruitkijkt naar mogelijke reacties in de maatschappij.

Als manager van de projectinzet coördineer je niet alleen de rollen en verantwoordelijkheden van het team, maar initieer je ook een draagvlakmeting om de acceptatie van duurzame oplossingen te meten. Je neemt de leiding in de benodigde besluitvorming voor het project en evalueert voortdurend de resultaten, waarbij je waardevolle kennis vastlegt voor toekomstige initiatieven.

In de planvormingsfase vereist het anticiperen op complexiteit, het overzien van technische mogelijkheden, het creëren van draagvlak en het leggen van verbinding bijzondere aandacht.

Hoe is het om bij de gemeente Goeree-Overflakkee te werken?

Je werkt in een organisatie met korte lijnen. We weten elkaar te vinden en we helpen elkaar. In onze organisatie is ruimte om jezelf te ontwikkelen. Als professional en als mens. Wij vinden balans tussen werk en privé belangrijk. Daarom heb je in veel functies de mogelijkheid om werk en privé op elkaar af te stemmen. Op kantoor ontmoet je collega’s en zoek je actief de verbinding. Thuis kun je in alle rust werken. En heb je de ruimte om tussendoor een boodschap te doen of te sporten.

Wij dragen bij aan jouw vitaliteit. Dit doen wij door je onder andere te voorzien in een Arbo verantwoorde thuiswerkplek, inclusief laptop en telefoon. Wij vertrouwen erop dat je jouw werk goed afrondt. Je houdt hierbij rekening met onze inwoners, samenwerkingspartners, bestuur en/of collega’s. Daar hoeven wij geen werktijden voor af te stemmen. Dat kun jij prima zelf! Bij ons kan iedereen zichzelf zijn. Waar mensen met een verschillende achtergrond samenwerken, ontstaan nieuwe inzichten. Vanuit die gedachte is iedere medewerker welkom.

Wat vragen wij?

  • Een afgeronde WO- opleiding met een focus op duurzaamheid / ruimtelijke ontwikkeling of vergelijkbaar;
  • Aantoonbare ervaring in het leiden van complexe, multidisciplinaire (duurzaamheid)programma's;
  • Vermogen om in te spelen op onvoorziene situaties, gecombineerd met een gestructureerde aanpak;
  • Sterke communicatieve vaardigheden en vermogen om samenwerking te bevorderen tussen verschillende projecten, belanghebbenden en disciplines.

Wat bieden wij?

  • De functie is gewaardeerd in schaal 12. Dit betekent maximaal € 6.777 per maand bij een volledig dienstverband (36 uur per week). Inschaling is afhankelijk van opleiding en ervaring, daarbij kan een aanloopschaal van toepassing zijn.
  • Naast salaris krijg je iedere maand een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05%. Dit kan je gebruiken voor extra inkomen, meer vakantiedagen, een opleiding en/of je vakbondscontributie.
  • Wij vergoeden € 0,23 per kilometer met een maximum van 70 kilometer enkele reis. Je krijgt bij ons een thuiswerk- en internetvergoeding van € 3,- netto per dag voor de dagen dat je niet op kantoor werkt.
  • Je krijgt 27 vakantiedagen op basis van een fulltime (36 uur) dienstverband.
  • Werken bij een organisatie waar medewerkers zich gelukkig voelen. In het recent gehouden geluksonderzoek geven de medewerkers een score van 7.3 voor werkgeluk.
  • Je bent verzekerd van je pensioen tegen een zo’n laag mogelijke premie bij pensioenfonds ABP. De beleggingen van dit pensioenfonds dragen bij aan een duurzame wereld.
  • Je kunt met korting een zorgverzekering afsluiten bij CZ, IZA of Menzis. Daarnaast ontvang je jaarlijks een tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering. Ook als je niet deelneemt aan onze collectieve verzekering.

Meer informatie?

Wil je meer informatie en/of van gedachten wisselen over de inhoud van deze functie? Neem dan contact op met Marianne Kleingeld, kwartiermaker team Duurzaamheid. Voor vragen over de procedure kan je terecht bij Jordi Lievense, Beleidsadviseur HRM.
Beide zijn bereikbaar op telefoonnummer 14 0187.

Solliciteren!

Spreekt deze functie je aan en voldoet je profiel aan de eisen? Wil jij onze organisatie nog beter maken? Geweldig, dan zijn wij op zoek naar jou en nodigen wij je van harte uit om te reageren! Mail je schriftelijke motivatie, in combinatie met een actueel CV, naar: personeelszaken@ggo.nl.

Voor deze vacature geldt geen sluitingstermijn.

Een antecedentenonderzoek kan onderdeel uitmaken van deze procedure.
Acquisitie naar aanleiding van deze procedure stellen we niet op prijs