• Mbo of Hbo
  • 36 uur per week
  • Schaal 9 (maximaal € 4.752,-) bij een volledig dienstverband (36 uur)
  • Team Veiligheid en Handhaving
  • Geen sluitingstermijn

Gemeente Goeree-Overflakkee is op zoek naar een Medewerker Toezicht & Handhaving. Ben je vertegenwoordiger, handhaver en rapporteur in één? Iemand die alle wetgeving en voorschriften ten alle tijden kan waarborgen dankzij jouw kennis en ervaring? Dan is dit dé baan voor jou!

Wat ga je doen

Als Medewerker Toezicht & Handhaving ben je een hele belangrijke schakel tussen gemeente en de maatschappij. Met alle wet- en regelgeving komt er veel op ons af wanneer het gaat over bouwmeldingen, omgevingsvergunningen en sloop- en gebruiksmeldingen. Dit wordt beschreven, nageleefd en gehandhaafd. Dankzij jou optimaal begeleid en uitgevoerd.

Een combinatie van uitvoerende, vakinhoudelijke en coördinerende werkzaamheden. Daar word jij blij van! Hierin pak jij je rol als toezichthouder, behoud jij continu het overzicht en durf je op te treden wanneer nodig.

Werkzaamheden die je zal verrichten tijdens je nieuwe baan:

  • Toezicht houden op bouwmeldingen, realisatie verleende omgevingsvergunningen en sloop- en brandveiligheid meldingen;
  • Zorgdragen dat regels over veiligheid, gezondheid, gebruik, duurzaamheid en bruikbaarheid van bouwwerken worden nageleefd;
  • Realiseren van dossieropbouw: Rapporteren van bevindingen, melden overtredingen;
  • Handhaven bij overtredingen/initiëren handhaving traject;
  • Opstellen van waarschuwingen en voorbereiding juridische afhandeling;
  • Afhandelen meldingen takenbak handhaving;
  • Aanleveren input handhavingsbeleid;
  • Zelfstandig realiseren projecten Handhavingsuitvoeringsprogramma (HUP).

Hoe is het om bij de gemeente Goeree-Overflakkee te werken

Je werkt in een organisatie met korte lijnen. We weten elkaar te vinden en we helpen elkaar. In onze organisatie is ruimte om jezelf te ontwikkelen. Als professional en als mens. Wij vinden balans tussen werk en privé belangrijk. Daarom heb je in veel functies de mogelijkheid om werk en privé op elkaar af te stemmen. Op kantoor ontmoet je collega’s en zoek je actief de verbinding. Thuis kun je in alle rust werken. En heb je de ruimte om tussendoor een boodschap te doen of te sporten.

Wij dragen bij aan jouw vitaliteit. Dit doen wij door je onder andere te voorzien in een Arbo verantwoorde thuiswerkplek, inclusief laptop en telefoon. Wij vertrouwen erop dat je jouw werk goed afrondt. Je houdt hierbij rekening met onze inwoners, samenwerkingspartners, bestuur en/of collega’s. Daar hoeven wij geen werktijden voor af te stemmen. Dat kun jij prima zelf! Bij ons kan iedereen zichzelf zijn. Waar mensen met een verschillende achtergrond samenwerken, ontstaan nieuwe inzichten. Vanuit die gedachte is iedere medewerker welkom.

Wat vragen wij

  • Je hebt een afgeronde hbo- of mbo-opleiding, bij voorkeur Bouwkunde of Ruimtelijke Ordening;
  • Een afgeronde opleiding ABW1 of de bereidheid deze te behalen;
  • Minimaal 2 jaar ervaring als Toezichthouder of een andere bouw gerelateerde functie. Hierdoor heb je aantoonbare kennis en ervaring van relevant wet- en regelgeving, voorschriften en verordeningen;
  • Je hebt een dienstverlenende en daadkrachtige instelling, bent representatief en hebt affiniteit met handhaving. Je kan duidelijk en makkelijk communiceren en je staat stevig in je schoenen.

Wat bieden wij

  • De functie is gewaardeerd in schaal 9. Dit betekent maximaal €4.752,- per maand bij een volledig dienstverband (36 uur per week). Inschaling is afhankelijk van opleiding en ervaring, daarbij kan een aanloopschaal van toepassing zijn. 
  • Naast salaris krijg je iedere maand een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05%. Met het IKB pas je de arbeidsvoorwaarden aan naar jouw eigen omstandigheden en wensen. Anders gezegd: je bepaalt zelf waarvoor je het geld gebruikt. 
  • Wij vergoeden €0,23 per kilometer met en een maximum van 70 kilometer enkele reis. Je krijgt bij ons een thuiswerk- en internetvergoeding van €3,- netto per dag voor de dagen dat je niet op kantoor werkt.
  • Je krijgt 27 vakantiedagen op basis van een fulltime (36 uur) dienstverband. 
  • Werken bij een organisatie waar medewerkers zich gelukkig voelen. In het recent gehouden geluksonderzoek geven de medewerkers een score van 7.3 voor werkgeluk.
  • Je bent verzekerd van je pensioen tegen een zo’n laag mogelijke premie bij pensioenfonds ABP. De beleggingen van dit pensioenfonds dragen bij aan een duurzame wereld.
  • Je kunt met korting een zorgverzekering afsluiten bij CZ, IZA of Menzis. Daarnaast ontvang je jaarlijks een tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering. Ook als je niet deelneemt aan onze collectieve verzekering.

Meer informatie

Wil je meer informatie en/of van gedachten wisselen over de inhoud van deze functie? Neem dan contact op met Marianne Kleingeld-Vinke, teamleider Veiligheid en Handhaving. 
Voor vragen over de procedure kan je terecht bij Jelte van Schelven, Beleidsadviseur HRM. 
Beide zijn bereikbaar op telefoonnummer: 14 0187.

Solliciteren

Spreekt deze functie je aan en voldoet je profiel aan de eisen? Wil jij onze organisatie nog beter maken? Geweldig, dan zijn wij op zoek naar jou en nodigen wij je van harte uit om te reageren! Mail je schriftelijke motivatie, in combinatie met een actueel CV, naar: personeelszaken@ggo.nl.

Voor deze vacature hanteren we geen sluitingsdatum. Wij gaan direct in gesprek met interessante kandidaten.  

Een antecedentenonderzoek kan onderdeel uitmaken van deze procedure.
Acquisitie naar aanleiding van deze procedure stellen we niet op prijs.