Heeft u al een gehandicaptenparkeerplaats bij uw woning of werk? En is uw kenteken veranderd? Dan is een nieuw onderbord noodzakelijk.

Omschrijving

U kunt een wijziging van het onderbord online doorgeven bij de gemeente. De gemeente plaatst dan een nieuw onderbord en haalt het oude weg. Dat mag u niet zelf doen.

Wilt u een gehandicaptenparkeerplaats aanvragen? Dat kan via aanvragen gehandicaptenparkeerplaats 

Wilt u de gehandicaptenparkeerplaats op uw locatie opheffen? Bijvoorbeeld omdat u gaat verhuizen of vanwege overlijden. Kijk op Gehandicaptenparkeerplaats opheffen

Kosten

Wijzigen onderbord met kenteken € 102,00

Aanpak

Vul het aanvraagformulier volledig in. Aanvraag veranderen onderbord (wijziging kenteken)

  • Bij een online aanvraag logt u in met uw DigiD
  • De kosten voor de aanvraag betaalt u met behulp van iDeal

Nodig bij de aanvraag:

  • kopie van het kentekenbewijs van de andere auto
  • kopie van uw gehandicaptenparkeerkaart

Termijn

Binnen 3 weken krijgt u een antwoord op uw aanvraag. Daarna duurt het nog enkele weken voordat het onderbord is vervangen. In de overbruggingsperiode stelt de gemeente de boa's op de hoogte om niet te handhaven op het foutieve kenteken. 

AVG

Als u een aanvraag of melding doet, heeft de gemeente uw persoonsgegevens nodig. De gemeente behandelt uw persoonsgegevens zorgvuldig. In de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) staat hoe de gemeente met uw persoonsgegevens moet omgaan.

De belangrijkste regels zijn:

  • De gemeente vraagt alleen om gegevens die nodig zijn voor het afhandelen van uw aanvraag of melding. De gemeente vraagt niet om andere gegevens.
  • De gemeente gebruikt uw gegevens alleen voor het verwerken van uw aanvraag, melding of voor iets wat daar direct mee te maken heeft.
  • De gemeente bewaart uw persoonsgegevens niet langer dan nodig is.
  • De gemeente zorgt ervoor dat uw persoonsgegevens veilig zijn.
  • Alleen mensen die uw gegevens nodig hebben voor hun werk kunnen ze bekijken.
  • Andere organisaties krijgen uw gegevens alleen als dit wettelijk verplicht is.
  • Als u hierom vraagt, dan vertelt de gemeente u:
    • welke gegevens de gemeente over u heeft
    • waarvoor deze gegevens nodig zijn
    • wat er met uw gegevens gebeurt.
  • Kloppen uw gegevens niet? Dan kunt u de gemeente vragen om ze te corrigeren.