• € 3.895 - € 5.997 of inhuurtarief
  • 24 - 36 uur
  • Hbo
  • Team Leefbaarheid en Wijk
  • Geen sluitingstermijn

Het team Leefbaarheid en Wijk houdt zich binnen het fysiek domein bezig met beleid, beheer en projecten in de leefomgeving. Wij beheren alle elementen die zich ‘tussen de gevels’ bevinden. Wij doen dit met 30 vakkundige collega's vanuit een groot verantwoordelijkheidsgevoel en met plezier. Ons werk is complex, uitdagend en resultaatgericht. Door de komende pensionering van collega’s, een toenemende mate van (strategische) opgaven en een areaal wat steeds verder uitbreidt, zijn wij ons aan het voorbereiden op de toekomst. Hierbij zijn wij op zoek naar nieuwe collega's die zich in willen zetten als rentmeester en gezicht van onze mooie gemeente voor inwoners en gebruikers van de leefomgeving.

In deze functie werk je samen met twee andere regisseurs aan de opgaven in de leefomgeving op strategisch (beleids-)niveau. Samen hebben jullie alle ruimte om deze recent nieuwe functie vorm te geven. Je wordt hiërarchisch aangestuurd door de teamleider en werkt nauw samen met o.a. assetmanagers, projectleiders, team Omgeving en programmamanagers. Vakinhoudelijk geef je sturing aan assetmanagers en ben je binnen projecten verantwoordelijk als opdrachtgever of opdrachtnemer.

Deze werkzaamheden maken jou blij:

  • Breng je visie op beleid en beheer van mobiliteit en/of civiel technisch vlak in de leefomgeving. Je bent betrokken bij integrale en/of complexe beleidsdossiers zowel intern als extern;
  • Ben je in staat om bestuurlijke doelstellingen (politiek sensitief) en ambities te vertalen naar concrete opgaven;
  • Ben je een verbinder en laat je weten wat je van collega's verwacht en wat deze van jou kunnen verwachten;
  • Ga je aan de slag met een meerjarenprogramma en de uitvoeringsagenda vanuit het Integraal Maatschappelijk Beleidskader (IMBK). Het reeds in ontwikkeling zijnde IMBK wordt jouw handboek binnen de opgaven;
  • Adviseer je inhoudelijk over ruimtelijke initiatieven en omgevingsplannen en vang je de eerste vragen af voor assetmanagers;
  • Vertrouw je vakinhoudelijke toe aan de assetmanagers;
  • Heb je oog voor de diverse doelstellingen en beheeropgaven en weet je dit met elkaar te verbinden;
  • Geef jij sturing als opdrachtgever/eigenaar aan projecten, thema’s en processen binnen jouw taakveld. Je stimuleert en enthousiasmeert je collega’s om het beheer en projecten naar een hoger niveau te tillen door verder te kijken dan de gewoonte.

Wat vragen wij?

  • Je hebt minimaal een afgeronde opleiding op Hbo-niveau, bij voorkeur op het gebied van mobiliteit of civiele techniek;
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring op het gebied van strategische (beleids)advisering ambtelijk en bestuurlijk. Plus een goed ontwikkelde politieke antenne en ervaring met inwonersparticipatie;
  • Je weet hoe het beheer van de leefomgeving in elkaar steek en hebt kennis van opdrachtgever/opdrachtnemerschap en budgetbeheer, o.a. middels de GROTIK-methode;
  • Je hebt een brede visie op (mobiliteit en) de leefomgeving;
  • Je herkent de veranderende rol van de leefomgeving en hebt ervaring in de doorontwikkeling hiervan;
  • Je bent een proactieve teamplayer die denkt in kansen en mogelijkheden om mee te bouwen aan ons team en fysiek domein;
  • Je stimuleert vernieuwing en anders denken maar verliest hierbij niet de realiteit uit het oog;
  • Je bent besluitvaardig en durft eigenaarschap en verantwoordelijkheid te pakken;
  • Je communicatie, mondeling en schriftelijk, is kort en krachtig.

Het is de persoon die de functie maakt waarbij een juiste balans aanwezig moet zijn in wat je meeneemt.

Hoe is het om bij gemeente Goeree-Overflakkee te werken?

Ruimte om jezelf te ontwikkelen, om werk-privé balans goed te kunnen organiseren én waar iedereen zichzelf kan zijn! We hechten waarde aan diversiteit en bieden ruimte aan zowel ervaren medewerkers als nieuw talent.

Benieuwd naar nog meer informatie?

Bekijk dan eens onze werkenbij pagina!

Wat bieden wij?

Je kunt zowel in loondienst als op ZZP-basis aan de slag.

  •  
  • Minimaal € 3.895,- (schaal 10A), maximaal € 5.997,- (schaal 11) per maand. Afhankelijk van opleiding en ervaring.
  • Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05%. Dit kan je gebruiken voor extra inkomen, meer vakantiedagen, een opleiding en/of je vakbondscontributie.
  • € 0,23 per kilometer reiskostenvergoeding, met een maximum van 70 kilometer enkele reis.
  • Thuiswerk- en internetvergoeding van € 3,- netto per dag, voor de dagen dat je niet op kantoor werkt.
  • 27 vakantiedagen op basis van een fulltime (36 uur) dienstverband.
  • Pensioen bij pensioenfonds ABP, die bijdraagt aan een duurzamere wereld.
  • Werken bij een organisatie waar medewerkers zich gelukkig voelen. Een score van 7,3 voor werkgeluk.
  • Een jaarlijkse tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering en korting op aanvullende zorgverzekeringen.

Inhuur:

  • Inhuurtarief bedraagt maximaal € 110,- per uur, afhankelijk van ervaring en inzet.
  • Bij inhuur als ZZP-er via een detacheringsbureau geldt een maximale inhuurperiode van 18 maanden. Daarna zal, indien wenselijk, de zzp-er rechtstreeks worden ingehuurd door de gemeente.
  • Op deze uitvraag geldt onze algemene voorwaarden welke te downloaden zijn via de website van de gemeente.

Meer informatie?

Wil je meer informatie en/of van gedachten wisselen over de inhoud van deze functie? Neem dan contact op met Marco Krijgsman, teamleider Leefbaarheid en Wijk.

Voor vragen over de procedure kan je terecht bij Jordi Lievense, Beleidsadviseur HRM.

Beiden zijn bereikbaar op telefoonnummer: 140187.

Solliciteren!

Spreekt deze functie je aan en voldoet je profiel aan de eisen? Wil jij onze organisatie nóg beter maken? Geweldig, dan zijn wij op zoek naar jou en nodigen wij je van harte uit om te reageren!

Solliciteer direct. Vul het formulier in en stuur zo jouw sollicitatie naar ons toe.

Voor deze vacature geldt geen sluitingstermijn.

Acquisitie naar aanleiding van deze procedure stellen we niet op prijs.