Vraagt u een vergunning aan voor een horecaonderneming, speelautomatenhal, milieu-inrichting, taxiorganisatie, prostitutiebedrijf, seksinrichting of in het kader van de huisvestingswet? Dan is de Bibob-toets een onderdeel van uw aanvraag. Voor een goede beoordeling van de aanvraag moeten de bedrijfsstructuur, de omvang en herkomst van de financiering en uw zakenpartners voldoende transparant en inzichtelijk worden gemaakt. De gemeente zorgt er zo voor dat alleen vergunningen worden verleend aan (rechts)personen die van onbesproken gedrag zijn.
Het ingevulde formulier en de benodigde documenten levert u in bij uw gemeente. Meer informatie over de Wet Bibob vindt u op de website van uw gemeente. Dit formulier is gebaseerd op de ministeriële Regeling Bibob formulieren (31 januari 2024, nr. 3337747).
U moet dit formulier volledig en naar waarheid invullen en met de juiste bijlagen insturen. Als u dit niet doet of als u weigert gegevens te verstrekken, heeft dat gevolgen voor uw aanvraag. De gemeente kan besluiten uw aanvraag niet verder te behandelen. Het verschaffen van onjuiste informatie is strafbaar, net als het opzettelijk weglaten en opmaken van informatie (artikelen 225, 227a en 227b, Wetboek van Strafrecht). De gemeente kan u in dat geval de vergunning weigeren of de vergunning intrekken (artikel 3, zesde lid, Wet Bibob) en zal overwegen aangifte te doen.
Bijlages
Heeft u alle benodigde bijlagen voor de wet Bibob-toets bij de hand om toe te voegen?
Voor iedereen verplichte bijlagen:
- Oprichtings-/Vennootschapsakte (bij een VOF, CV, BV, Stichting of Vereniging).
- Recent uittreksel van de KvK.
- Aandeelhoudersregister (bij een BV).
- Organogram van de bedrijfsstructuur met vermelding van de uit eindelijk belanghebbenden (Ultimate Beneficial Owners).
- Aangiften- en aanslagen inkomstenbelasting van de aanvrager over de afgelopen drie jaren.
- Een meerjarige investerings- en financieringsbegroting.
- Een verklaring betalingsgedrag Belastingdienst.
Extra verplichte bijlagen bij een nieuwe onderneming:
- Een ondernemingsplan.
- Een openingsbalans.
Extra verplichte bijlagen bij een bestaande onderneming:
- De jaarrekeningen van de drie boekjaren voorafgaande aan de aanvraag.
- De kolommenbalans over de periode vanaf de einddatum van de laatste jaarrekening tot het moment dat de aanvraag wordt gedaan.
- Aangiften- en aanslagen inkomstenbelasting of vennootschapsbelasting van de aanvrager over de afgelopen drie jaren.
- Aangiften omzetbelasting over de afgelopen zes kwartalen.
Afhankelijk van de door uw ingevulde gegevens:
- Kopie van besluit van een overheidsinstantie voor een ingetrokken of geweigerde vergunning, subsidie of vastgoedtransactie. Of onderneming/pand/erf op last van de burgemeester gesloten. Of handhavingsbesluit.
- Bewijsstukken eigen vermogen (bankafschriften)
- Bewijsstukken vreemd vermogen (leningsovereenkomsten, hypotheekaktes, eventueel belastingaangiftes, identiteitsbewijs van de geldverstrekker(s)).
- Bewijsstukken overname onderneming (intentieverklaring)
- Bewijsstukken pand (bijvoorbeeld koop- of huurovereenkomst)
- Kopie financiële overeenkomst en/of een kopie van facturen voor de inventaris
- Kopie pacht- of huurovereenkomst inventaris
Privacy
De gemeente Goeree-Overflakkee respecteert uw privacy en zorgt er voor dat de persoonlijke informatie die in dit formulier wordt vermeld altijd vertrouwelijk en conform de Algemene verordening Gegevensbescherming (AVG) wordt behandeld. De verstrekte gegevens worden uitsluitend gebruikt voor het doel waarvoor ze zijn verkregen en niet langer bewaard dan noodzakelijk.
DigiD

Klik op 'Volgende stap' om in te loggen met uw DigiD.