• HBO
  • 36 uur
  • Schaal 10 (maximaal € 5.009)
  • Solliciteer vóór 1 oktober 2023
  • Het team Veiligheid en Handhaving

Het team Veiligheid en Handhaving beweegt zich op juridisch, operationeel en beleidsmatig gebied binnen het veiligheidsdomein tussen handhaving, vergunningverlening en openbare orde.

Belangrijke uitgangspunten vanuit de gemeentelijke missie en visie zijn: een veilige leefomgeving voor alle inwoners van Goeree-Overflakkee. Binnen onze gemeente hebben wij aandacht voor de aanpak ondermijning. Om hier meer grip op te krijgen en om een informatievoorsprong voor de gemeente en haar partners te creëren, wordt informatie gebundeld, aan elkaar gekoppeld en geanalyseerd.

Profiel

  • De gemeente kan op jou bouwen; je bent een van de steunpilaren van het team Veiligheid en Handhaving;
  • Je bent analytisch, gedreven en enthousiast en je beleeft er plezier aan om, in goede samenwerking met collega’s, maar ook zelfstandig, resultaten neer te zetten;
  • Je denkt in oplossingen; het doel staat centraal en wordt bereikt door de inzet van vakkennis en creatief inzicht. Daarbij leg je verbanden met andere beleidsterreinen en disciplines en heb je geen last van een hokjesgeest;
  • Je hebt affiniteit met het domein veiligheid in al haar facetten en bent in staat om op een constructieve wijze een bijdrage te leveren;
  • Je bent goed in staat onderzoeksresultaten (data) te vertalen in leesbare rapportages (informatie);
  • Je zit goed in de details maar bent ook in staat om met een helicopterview te kijken naar de informatie en problematiek;
  • Je voelt je uitgedaagd nieuwe ontwikkelingen binnen het vakgebied eigen te maken of bij wijze van proef uit te proberen binnen lopende en/of nieuwe casuïstiek.

Zomaar een dag als veiligheidsanalist

Je start je werkdag met het inlezen van de stukken die later op de dag worden besproken aan de ondermijningstafel. Je deelt hier je onderzoeksresultaten met de belastingdienst, politie en RIEC. De resultaten van het overleg deel je met je collega’s binnen het team. Je legt de verkregen nieuwe inzichten vast in een databank en je beoordeelt de uitkomsten op hun merites. Na dit overleg duik je in een nieuwe melding van mogelijke ondermijnende activiteiten.

Je wordt als veiligheidsanalist breed ingezet op uiteenlopende casuïstiek, waaronder de aanpak op mensenhandel, illegale bewoning en drugs. Je richt je aandacht op zowel het proces, als de uitvoering. Je bent daarmee sparringpartner voor alle leden van het team en spin in het web van alle activiteiten die zich binnen het veiligheidsdomein voordoen. De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden hierbij zijn:

  • opstellen van stukken zoals onderzoeksplannen, registraties en rapportages;
  • dossiervorming en analyse; het verzamelen, beoordelen en analyseren van (gemeentelijke) informatie over cases;
  • adviseren over verbeteringen van het werk- en/of onderzoeksproces;
  • meewerken aan de doorontwikkeling van de gemeentelijke informatiehuishouding;
  • versterken van het netwerk door het onderhouden van contacten met (interne en externe) partners;
  • optreden als vraagbaak voor collega’s en partners.

Kortom, een zeer brede en gevarieerde functie waarbij je een duo vormt met de regisseur ondermijning.

Wat vragen wij

  • Je beschikt over minimaal HBO werk- en denkniveau en hebt kennis van ondermijnende criminaliteit;
  • Je kunt goed verbanden leggen en advies uitbrengen;
  • Je hebt minimaal één jaar ervaring met tactische en operationele informatieanalyse;
  • Kennis en ervaring in het gebruik van analyse- en visualisatietools is gewenst;
  • Het goed beheersen van MS Excel is een vereiste en ervaring met (data) analyse tools is een pré;
  • Je bent resultaatgericht, punctueel, proactief en integer. Je hebt ervaring met integrale samenwerking en netwerken en je kunt snel schakelen tussen diverse vragen en projecten.

Wat bieden wij

  • Werken bij een organisatie waar medewerkers zich gelukkig voelen. In het recent gehouden geluksonderzoek geven de medewerkers een score van 7.3 voor werkgeluk;
  • De functie heeft als generiek profiel vakinhoudelijk medewerker A en is gewaardeerd op schaal 10 (maximaal € 5.009,-- per maand bij een volledig dienstverband). Inschaling is afhankelijk van opleiding en ervaring.
  • Een volledige werkweek is bij ons 36 uur. Het is mogelijk om 4 x 9 te werken. Vanaf 2023 krijg je 26 vakantiedagen op basis van een fulltime (36 uur) dienstverband.
  • Naast salaris krijg je iedere maand een Individueel Keuzebudget (IKB). Met het IKB pas je de arbeidsvoorwaarden aan naar jouw eigen omstandigheden en wensen. Anders gezegd: je bepaalt zelf waarvoor je het geld gebruikt. De hoogte van het IKB is 17,05% van je salaris.
  • Wij vergoeden € 0,21 per kilometer met en een maximum van 70 kilometer enkele reis. Je krijgt bij ons een vergoeding van € 3,-- netto per dag voor de dagen dat je niet op kantoor werkt. Daarnaast hebben we een aantrekkelijke fietsenregeling.
  • Je bent verzekerd van je pensioen tegen een zo’n laag mogelijke premie bij pensioenfonds ABP. De beleggingen van dit pensioenfonds dragen bij aan een duurzame wereld.
  • Je kunt met korting een zorgverzekering afsluiten bij CZ, IZA of Menzis. Daarnaast ontvang je jaarlijks een tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering.

Hoe is het om bij de gemeente Goeree-Overflakkee te werken

Je werkt in een organisatie met korte lijnen. We weten elkaar te vinden en we helpen elkaar. In onze organisatie is ruimte om jezelf te ontwikkelen. Als professional en als mens. Wij vinden balans tussen werk en privé belangrijk. Daarom heb je in veel functies de mogelijkheid om werk en privé op elkaar af te stemmen. Op kantoor ontmoet je collega’s en zoek je actief de verbinding. Thuis kun je in alle rust werken. En heb je de ruimte om tussendoor een boodschap te doen of te sporten.

Wij dragen bij aan jouw vitaliteit. Dit doen wij door je onder andere te voorzien in een Arbo verantwoorde thuiswerkplek, inclusief laptop en telefoon. Wij vertrouwen erop dat je jouw werk goed afrondt. Je houdt hierbij rekening met onze inwoners, samenwerkingspartners, bestuur en/of collega’s. Bij ons kan iedereen zichzelf zijn. Waar mensen met een verschillende achtergrond samenwerken, ontstaan nieuwe inzichten. Vanuit die gedachte is iedere medewerker welkom.

Meer informatie

Wil je meer informatie en/of van gedachten wisselen over de inhoud van deze functie, dan kun je contact opnemen met Marianne Kleingeld, teamleider Veiligheid en Handhaving. Voor informatie over de procedure kun je terecht bij Marit Werkhoven, beleidsadviseur HRM. Beiden zijn bereikbaar via telefoonnummer 14 0187. 

Solliciteren

Je kunt tot 1 oktober 2023 je belangstelling kenbaar maken. Dat kan door je schriftelijke motivatie, in combinatie met een actueel curriculum vitae te mailen naar: personeelszaken@ggo.nl. Gesprekken vinden plaats op woensdagmiddag 4 oktober 2023. Interne kandidaten kunnen ook reageren op deze externe vacature. Bij gelijke geschiktheid gaat de voorkeur uit naar een interne kandidaat.