Teamleider Veiligheid en Handhaving

Dit is een oud bericht.
  • Minimaal € 4.211,- (aanloopschaal 11) en maximaal € 6.777,- (functieschaal 12) per maand. Afhankelijk van opleiding en ervaring
  • 36 uur
  • WO
  • Teamleider
  • Sluitingsdatum: 22 juli 2024

Hoe mooi is het om bij een organisatie te werken waar je kansen krijgt om jezelf te ontwikkelen? Wij zijn trots op onze medewerkers die groeien en nieuwe stappen zetten binnen en/of vervolgens buiten onze organisatie. Als gevolg van deze ontwikkelingen is er een mooie kans ontstaan voor de functie van teamleider Veiligheid  en Handhaving.

Jij bent een verbinder met visie en daadkracht. Vanuit jouw (inhoudelijke) kennis en persoonlijkheid weet je te inspireren, te coachen en richting te geven. Zo draag je bij aan het realiseren van (organisatie)doelen.

Over de organisatie en het team

De gemeentelijke organisatie telt 450 fte en wordt aangestuurd door een directie en een groep teamleiders. Zij sturen samen 17 teams aan. De lijnen binnen de organisatie zijn kort.

Het team Veiligheid en Handhaving bestaat uit vijf clusters (26,5 fte): Openbare Orde en Veiligheid, Apv vergunningverlening, Handhaving Apv, Handhaving omgevingswetgeving en Handhavingsjuristen. De achterliggende periode heeft het team zich, op basis van een strategisch personeelsplan, sterk ontwikkeld. 

Jij geeft leiding aan het team en de doorontwikkeling daarvan. Ruimte gevend waar dat kan en sturend waar nodig.

Een stevige (ontwikkel)opgave voor de gemeente en het team

Er zijn veel initiatieven in het kader van bouwen en wonen. Met de komst van de Omgevingswet zitten we midden in een verandering van onze rol en activiteiten. Voor het team Veiligheid en Handhaving heeft dit vooral betrekking op de wijze van toezicht, maar vraagt dit ook een integrale blik op deze nieuwe initiatieven. Een Omgevingsplan en omgevingsvisie zijn de basis voor de plannen. 

Met veel aandacht voor de aanpak van ondermijnende criminaliteit, vervlechting van zorg en veiligheid en de aanpak van overlast is het team Veiligheid en Handhaving de afgelopen jaren sterk gegroeid. Deze groei gaat gepaard met een verdere professionalisering van de verschillende rollen en taken binnen het team. Je stuurt op lange termijn visieontwikkeling en de strategische beleidsontwikkeling van veiligheid en handhaving. Daarnaast bewaak je/draag je zorg voor de strategische personeelsplanning van het team.

Ondermijning, aanpak van overlast, zorg en veiligheid staan hoog op de agenda. We trekken hierbij samen op met teams van buurtpreventie, politie en andere ketenpartners.

De basis van het team is goed en op orde. Zo is bijvoorbeeld geïnvesteerd in de aanpak voor ondermijning, zorg en veiligheid, invoering omgevingswet. 

Naarmate het team zich verder ontwikkelt, is het tijd om de medewerkers (nog) zelfstandig(er) te laten opereren en als teamleider zelf de inhoud meer los te laten om zo je talenten als inspirerend leider te benutten.

Jouw leiderschap

Jij bent het boegbeeld van het team. Je geeft op een verbindende en situationele manier leiding. Je coacht, motiveert en faciliteert de professionals binnen het team. Vanuit jouw ervaring kun je met de collega’s over verschillende onderwerpen sparren en weet je de juiste vragen te stellen. Je laat mensen hun kwaliteiten benutten. Je weet prioriteiten te stellen en keuzes te maken en krijgt anderen hierin mee. Met enthousiasme neem je verantwoordelijkheid en betrek je teamleden en anderen (intern en extern) om deze verantwoordelijkheid te dragen en eigenaarschap te tonen.

Wie ben jij?

Naast HBO+ werk- en denkniveau heb je ervaring binnen het veiligheidsdomein en (je eerste) leidinggevende ervaring. Onderstaande persoonskenmerken komen nadrukkelijk naar voren in jouw profiel:

  • Je legt makkelijk de link tussen wensen uit de organisatie, maatschappelijke opgaven, wettelijke verplichtingen en ontwikkelingen en competenties binnen jouw team.
  • Je denkt en handelt team overstijgend en maakt gebruik van kansen in deze snel veranderende wereld. 
  • Als persoon ben je authentiek en heb je zelfkennis. Je bent van nature een verbinder en mensgericht.
  • Met vertrouwen en aandacht, stuur je daadkrachtig en doortastend op te behalen resultaten en afspraken.
  • Je beschikt over politiek-bestuurlijke sensitiviteit en omgevingsbewustzijn, waarmee je draagvlak creëert.
  • Je bent analytisch sterk, staat stevig in je schoenen en bent in staat opdrachten tot een goed resultaat te brengen.
  • Je hebt een duidelijke visie en houdt daaraan vast. Je benoemt zaken en bent helder in je communicatie.
  • Last but not least: je beschikt over een gezonde dosis humor en relativeringsvermogen.

Heb jij de potentie en ambitie om deze rol succesvol in te vullen, maar misschien nog niet de ervaring? Dan is Goeree-Overflakkee ook in jou geïnteresseerd!
 

Hoe is het om bij gemeente Goeree-Overflakkee te werken? 

Ruimte om jezelf te ontwikkelen, om werk-privé balans goed te kunnen organiseren én waar iedereen zichzelf kan zijn! We hechten waarde aan diversiteit en bieden ruimte aan zowel ervaren medewerkers als nieuw talent. 

 Benieuwd naar nog meer informatie?

Bekijk dan eens onze werkenbij pagina!

Wat bieden wij?

  • Een uitdagende, veelzijdige baan met veel ruimte voor eigen inbreng. Je kunt rekenen op groei- en ontwikkelmogelijkheden, in je vak en als persoon. Je gaat werken bij een organisatie waar medewerkers zich gelukkig voelen. In het gehouden geluksonderzoek geven de medewerkers een score van 7.3 voor werkgeluk waar we erg trots op zijn. 
  • Een salaris van minimaal € 4211 (aanloopschaal 11) tot maximaal € 6.777 per maand (functieschaal 12), bij een volledig dienstverband. Inschaling is afhankelijk van opleiding en ervaring;
  • Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05%. Dit kan je gebruiken voor extra inkomen, meer vakantiedagen, een opleiding en/of je vakbondscontributie. 
     
  • € 0,23 per kilometer reiskostenvergoeding, met een maximum van 70 kilometer enkele reis. 
  • Thuiswerk- en internetvergoeding van € 3,- netto per dag, voor de dagen dat je niet op kantoor werkt. 
  • 27 vakantiedagen op basis van een fulltime (36 uur) dienstverband. 
  • Pensioen bij pensioenfonds ABP, die bijdraagt aan een duurzamere wereld. 
  • Een jaarlijkse tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering en korting op aanvullende zorgverzekeringen.

     

Meer informatie?

Wil je meer informatie en/of van gedachten wisselen over de inhoud van deze functie? Neem dan contact op met Marianne Kleingeld, directeur.

Voor vragen over de procedure kan je terecht bij Nico Schroevers, senior beleidsadviseur HRM.

Beiden zijn bereikbaar op telefoonnummer: 14 0187.
 

Solliciteren!

Spreekt deze functie je aan en voldoet je profiel aan de eisen? Wil jij onze organisatie nóg beter maken? Geweldig, dan zijn wij op zoek naar jou en nodigen wij je van harte uit om te reageren!

Solliciteer direct. Vul het formulier in en stuur zo jouw sollicitatie naar ons toe.
 
Reageren kan t/m 21 juli 2024. De eerste gesprekken staan gepland op 25 juli 2024, tussen 09.30 uur en 13.00 uur.  

De procedure voor de invulling van deze vacature wordt in- en extern gelijktijdig gevoerd. 

Acquisitie naar aanleiding van deze procedure stellen we niet op prijs