Voor je verder leest, bekijk eerst het filmpje(externe link).

Voor het team Omgeving zijn wij op zoek naar een:

Stedenbouwkundige

(32 tot 36 uur per week)

Voor deze vacature hanteren wij geen sluitingsdatum, wij gaan direct in gesprek met interessante kandidaten.  

Er zijn heel veel initiatieven op het eiland in het kader van bouwen en wonen. Van het ombouwen van een schuur in appartementen tot het opzetten van een wooncluster voor ouderen. Zelfs het meedenken over de bouw van een nieuwe woonwijk aan de rand van een dorpskern behoort tot de mogelijkheden. Goede ideeën die stuk voor stuk bijdragen aan het inlopen van het tekort aan woningen. Met elkaar zorgen we dat alle initiatieven bijdragen aan het hooghouden en versterken van de kwaliteit van de kernen en het prachtige buitengebied. Als adviseur bij onze gemeente draag je bij aan het mogelijk maken van deze initiatieven. Dit doe je op zo’n manier dat we over vijf, tien en misschien zelfs over vijftig jaar nog steeds blij en trots zijn om op het eiland te wonen, te ondernemen en te recreëren.

Wat verwachten we van jou 

Als stedenbouwkundige heb je de uitdagende en veelzijdige rollen van toetser, adviseur en regisseur over het brede terrein van stedenbouw en ruimtelijke ontwikkeling. Deze rollen vul je in samen met stakeholders en inwoners van onze gemeente. Je neemt initiatief, haalt relevante informatie op, brengt informatie in bij projecten en houdt een vinger aan de pols. 
We verwachten van jou het volgende:

  • Je hebt een duidelijke visie op jouw vakgebied; 
  • Je regisseert de totstandkoming van ruimtelijke visies en plannen gericht op de gemeentelijke ontwikkeldoelstelling en leefbaarheid. Door mee te denken in de gemeentelijke recreatie-, omgevings- en economische visie, draag je bij aan de kwaliteit van de kernen en het gehele eiland;
  • Je adviseert proactief aan alle teams van de organisatie, de directie en het bestuur (college en de raad) over ruimtelijke ontwikkelingen en initiatieven. O.a. over plannen voor nieuwe woongebieden, bedrijventerreinen, recreatiegebieden en diverse kleinere ontwikkelingen in de kernen en het omvangrijke buitengebied van de gemeente;
  • Belangen en kansen borg je binnen de organisatie. Je vertaalt trends naar strategisch beleid en naar concrete maatregelen en toetst deze aan het politieke programma van de gemeente;
  • Je voert effectief overleg, geeft presentaties en vertegenwoordigt je vakgebied in tal van overlegsituaties met burgers, belangenorganisaties, collega’s, de directie, college en raad;
  • Je treedt op als opdrachtgever naar externe stedenbouwkundige bureaus.

Profiel

  • Je bent een inspiratiebron voor anderen en weet op basis van kennis, creativiteit en humor concrete resultaten te boeken binnen afgesproken planningen;
  • Je denkt in oplossingen; daarbij leg je verbanden met andere beleidsterreinen en disciplines en heb je geen last van een hokjesgeest;
  • Je hebt affiniteit met projectmatig werken en bent in staat om op een constructieve wijze bij te dragen aan de diverse projectgroepen;
  • Je kunt in woord en geschrift collega’s, bestuurders, belanghebbenden en rechters overtuigen;
  • Je hebt te maken met beslissers, uitvoerders en belanghebbenden. Je bent goed in effectieve communicatie binnen een complexe omgeving. Een flexibele houding en politieke antenne zijn dan ook vereist. Snel kunnen schakelen tussen wisselende taken gaat je goed af;
  • Je bent in staat om plannen te visualiseren

Hoe is het om bij de gemeente Goeree-Overflakkee te werken? 

Benieuwd naar meer ervaringen van collega's? Hier(externe link) hoor je ze aan het woord!

Je werkt in een organisatie met korte lijnen. We weten elkaar te vinden we helpen elkaar. In onze organisatie is ruimte om jezelf te ontwikkelen. Als professional en als mens. Wij vinden balans tussen werk en privé belangrijk. Daarom heb je in veel functies de mogelijkheid om werk en privé op elkaar af te stemmen. Op kantoor ontmoet je collega’s en zoek je actief de verbinding. Thuis kun je in alle rust werken en heb je de ruimte om tussendoor een boodschap te doen of te sporten. 

Wij dragen bij aan jouw vitaliteit door je onder andere te voorzien in een Arbo verantwoorde thuiswerkplek, inclusief laptop en telefoon. Wij vertrouwen op jou dat de klus hoe dan ook wordt geklaard en dat je hierbij rekening houdt met jouw klant of collega’s. Daar hoeven wij geen werktijden voor af te stemmen. Dat kun jij prima zelf! Bij ons kan iedereen zichzelf zijn. Waar mensen met een verschillende achtergrond samenwerken, ontstaan nieuwe inzichten. Vanuit die gedachte is iedere medewerker welkom. 

Wat vragen wij 

Wij verwachten van jou dat je over de volgende functie-eisen beschikt:

  • Je denkt en werkt op WO-master-niveau en hebt ruime aanvullende kennis en/of ervaring met (gemeentelijk) beleid op het gebied van ruimtelijke ontwikkeling en het kunnen toepassen hiervan;
  • Je bent vaardig in het ontwikkelen van scenario’s en het opstellen van nota’s en adviezen;
  • Je hebt ervaring in overlegsituaties en het daarin toelichten en verdedigen van standpunten en het doen van voorstellen.

Wat bieden wij 

  • Werken bij een organisatie waar medewerkers zich gelukkig voelen. In het recent gehouden geluksonderzoek geven de medewerkers een score van 7.3 voor werkgeluk;
  • De functie heeft als generiek profiel beleidsadviseur/specialist B en is gewaardeerd op schaal 11 (maximaal € 5.725,-- per maand bij een volledig dienstverband). Inschaling is afhankelijk van opleiding en ervaring. 
  • Een volledige werkweek is bij ons 36 uur. Het is mogelijk om 4 x 9 te werken. Vanaf 2023 krijg je 26 vakantiedagen op basis van een fulltime (36 uur) dienstverband. 
  • Naast salaris krijg je iedere maand een Individueel Keuzebudget (IKB). Met het IKB pas je de arbeidsvoorwaarden aan naar jouw eigen omstandigheden en wensen. Anders gezegd: je bepaalt zelf waarvoor je het geld gebruikt. De hoogte van het IKB is 17,05% van je salaris.
  • Wij vergoeden € 0,21 per kilometer met en een maximum van 70 kilometer enkele reis. Je krijgt bij ons een thuiswerk- en internetvergoeding van € 3 netto per dag voor de dagen dat je niet op kantoor werkt.
  • Je bent verzekerd van je pensioen tegen een zo’n laag mogelijke premie bij pensioenfonds ABP. De beleggingen van dit pensioenfonds dragen bij aan een duurzame wereld.
  • Je kunt met korting een zorgverzekering afsluiten bij CZ, IZA of Menzis. Daarnaast ontvang je jaarlijks een tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering. Ook als je niet deelneemt aan onze collectieve verzekering.

Meer informatie   

Wil je meer informatie en/of van gedachten wisselen over de inhoud van deze functie, dan kun je contact opnemen met Phira Otten, teamleider Omgeving. Voor informatie over de procedure kun je terecht bij Marit Werkhoven, beleidsadviseur HRM. Beiden zijn bereikbaar op telefoonnummer 14 0187.  

Solliciteren    

Vind jij het leuk om Goeree-Overflakkee nog mooier te maken? Wil jij onze organisatie nog beter te maken? Geweldig, dan zijn wij op zoek naar jou en nodigen wij je van harte uit om te reageren! Dat kan door je schriftelijke motivatie, in combinatie met een actueel curriculum vitae te mailen naar: personeelszaken@ggo.nl. Voor deze vacature hanteren wij geen sluitingsdatum, wij gaan direct in gesprek met interessante kandidaten.  

Een antecedentenonderzoek kan onderdeel uitmaken van deze procedure.
Acquisitie naar aanleiding van deze procedure wordt niet op prijs gesteld.