Senior adviseur Ruimtelijke Ontwikkeling
Voor je verder leest, bekijk eerst het filmpje(externe link).
Voor het team Omgeving zijn wij op zoek naar een:
Senior adviseur Ruimtelijke Ontwikkeling
(32 tot 36 uur per week)
Voor deze vacature hanteren wij geen sluitingsdatum, wij gaan direct in gesprek met interessante kandidaten.
Er zijn heel veel initiatieven op het eiland in het kader van bouwen en wonen. Van het ombouwen van een schuur in appartementen tot het opzetten van een wooncluster voor ouderen. Zelfs het meedenken over de bouw van een nieuwe woonwijk aan de rand van een dorpskern behoort tot de mogelijkheden. Goede ideeën die stuk voor stuk bijdragen aan het inlopen van het tekort aan woningen. Met elkaar zorgen we dat alle initiatieven bijdragen aan het hooghouden en versterken van de kwaliteit van de kernen en het prachtige buitengebied. Als adviseur bij onze gemeente draag je bij aan het mogelijk maken van deze initiatieven. Dit doe je op zo’n manier dat we over vijf, tien en misschien zelfs over vijftig jaar nog steeds blij en trots zijn om op het eiland te wonen, te ondernemen en te recreëren. Om te zorgen dat het eiland ook op de lange termijn voor zoveel mogelijk mensen een mooi en fijn eiland is om te wonen, te vertoeven en/of te werken is beleid nodig op diverse onderwerpen. Je bouwt mee aan dit beleid.
In deze functie:
- Werk je in een professioneel team waar we leren door te doen en leren van elkaar;
- Treed je op als projectleider in middelgrote en grote ruimtelijke projecten. Je zorgt voor een zorgvuldige afweging in en afwikkeling van ruimtelijke processen procedures en je bent aanspreekpunt voor in- en externe partijen;
- Beoordeel je principeverzoeken om af te wijken van het bestemmingsplan, in samenwerking met andere beleidsvelden;
- Adviseer je collega’s over de toepassing van ruimtelijk beleid bij omgevingsvergunningen en in handhavingszaken;
- Je bent dus (mede) verantwoordelijk voor het adviseren, voorbereiden, opstellen en zowel inhoudelijk als procesmatig begeleiden van (herzieningen van) bestemmingsplannen;
- Je onderhoudt in- en externe contacten en levert inhoudelijke expertise op beleids- dan wel procesmatig- en juridisch niveau;
- Verricht je overige voorkomende ruimtelijke werkzaamheden binnen het team/de afdeling.
Profiel
- Je bent analytisch sterk, gedreven en enthousiast en je beleeft er plezier aan om, in goede samenwerking met collega’s maar ook zelfstandig, resultaten neer te zetten;
- Je denkt in oplossingen; het doel staat centraal en wordt bereikt door de inzet van vakkennis en creatief inzicht. Daarbij leg je verbanden met andere beleidsterreinen en disciplines en heb je geen last van een hokjesgeest;
- Je kunt in woord en geschrift collega’s, bestuurders, belanghebbenden en rechters overtuigen;
- Je hebt affiniteit met projectmatig werken en bent in staat een project te faseren en een projectgroep aan te sturen;
- Je hebt te maken met beslissers, uitvoerders en belanghebbenden. Een flexibele houding en politieke antenne zijn dan ook vereist. Snel kunnen schakelen tussen wisselende taken gaat je goed af.
Wij verwachten van jou dat je over de volgende functie-eisen beschikt:
- WO-master met aanvullende kennis en/of ervaring binnen het vakgebied ruimtelijke ontwikkeling met ruime aantoonbare ervaring als projectleider van integrale ruimtelijke projecten;
- Kennis van wetgeving, (gemeentelijk) beleid, procedures op onderdelen van het betreffende terrein en het kunnen toepassen hiervan;
- Vaardigheid in het ontwikkelen van scenario’s en het opstellen van nota’s en adviezen;
- Ervaring in het optreden in overlegsituaties en het daarin toelichten en verdedigen van standpunten en het doen van voorstellen;
- Daarnaast ben je accuraat, proactief en resultaatgericht. Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden en bent in staat om zowel zelfstandig als in teamverband goed te functioneren.
Hoe is het om bij de gemeente Goeree-Overflakkee te werken?
Je werkt in een organisatie met korte lijnen. We weten elkaar te vinden we helpen elkaar. In onze organisatie is ruimte om jezelf te ontwikkelen. Als professional en als mens. Wij vinden balans tussen werk en privé belangrijk. Daarom heb je in veel functies de mogelijkheid om werk en privé op elkaar af te stemmen. Op kantoor ontmoet je collega’s en zoek je actief de verbinding. Thuis kun je in alle rust werken en heb je de ruimte om tussendoor een boodschap te doen of te sporten.
Wij dragen bij aan jouw vitaliteit door je onder andere te voorzien in een Arbo verantwoorde thuiswerkplek, inclusief laptop en telefoon. Wij vertrouwen op jou dat de klus hoe dan ook wordt geklaard en dat je hierbij rekening houdt met jouw klant of collega’s. Daar hoeven wij geen werktijden voor af te stemmen. Dat kun jij prima zelf! Bij ons kan iedereen zichzelf zijn. Waar mensen met een verschillende achtergrond samenwerken, ontstaan nieuwe inzichten. Vanuit die gedachte is iedere medewerker welkom.
Wat bieden wij
- Werken bij een organisatie waar medewerkers zich gelukkig voelen. In het recent gehouden geluksonderzoek geven de medewerkers een score van 7.3 voor werkgeluk;
- De functie heeft als generiek profiel beleidsadviseur/ specialist B en is gewaardeerd op schaal 11 (maximaal € 5.372,-- per maand bij een volledig dienstverband). Inschaling is afhankelijk van opleiding en ervaring.
- Een volledige werkweek is bij ons 36 uur. Het is mogelijk om 4 x 9 te werken. Vanaf 2023 krijg je 26 vakantiedagen op basis van een fulltime (36 uur) dienstverband.
- Naast salaris krijg je iedere maand een Individueel Keuzebudget (IKB). Met het IKB pas je de arbeidsvoorwaarden aan naar jouw eigen omstandigheden en wensen. Anders gezegd: je bepaalt zelf waarvoor je het geld gebruikt. De hoogte van het IKB is 17,05% van je salaris.
- Wij vergoeden € 0,21 per kilometer met en een maximum van 70 kilometer enkele reis. Je krijgt bij ons een thuiswerkvergoeding van € 2,15 bruto per dag voor de dagen dat je niet op kantoor werkt.
- Je bent verzekerd van je pensioen tegen een zo’n laag mogelijke premie bij pensioenfonds ABP. De beleggingen van dit pensioenfonds dragen bij aan een duurzame wereld.
- Je kunt met korting een zorgverzekering afsluiten bij CZ, IZA of Menzis. Daarnaast ontvang je jaarlijks een tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering. Ook als je niet deelneemt aan onze collectieve verzekering.
Meer informatie
Wil je meer informatie en/of van gedachten wisselen over de inhoud van deze functie, dan kun je contact opnemen met Phira Otten, teamleider Omgeving. Voor informatie over de procedure kun je terecht bij Marit Werkhoven, beleidsadviseur HRM. Beiden zijn bereikbaar op telefoonnummer 14 0187.
Solliciteren
Vind jij het leuk om Goeree-Overflakkee nog mooier te maken? Wil jij onze organisatie nog beter te maken? Geweldig, dan zijn wij op zoek naar jou en nodigen wij je van harte uit om te reageren! Dat kan door je schriftelijke motivatie, in combinatie met een actueel curriculum vitae te mailen naar: personeelszaken@ggo.nl. Voor deze vacature hanteren wij geen sluitingsdatum, wij gaan direct in gesprek met interessante kandidaten.
Een antecedentenonderzoek kan onderdeel uitmaken van deze procedure.
Acquisitie naar aanleiding van deze procedure wordt niet op prijs gesteld.