Regisseur Openbare Ruimte
- HBO
- 36 uur
- Schaal 11(maximaal € 5.725)
- Het team Passend Werk en Inkomen
- Geen sluitingsdatum
In deze nieuwe functie werk je samen met twee andere regisseurs aan de opgaven in de leefomgeving op strategisch (beleids-)niveau. Samen hebben jullie alle ruimte om deze nieuwe functie vorm te geven. Je wordt hiërarchisch aangestuurd door de teamleider en werkt nauw samen met assetmanagers, projectleiders en programmamanagers. Vakinhoudelijk geef je sturing aan zes assetmanagers en vanuit je rol als opdrachtgever of opdrachtnemer aan diverse projectleiders.
Solliciteer
Profiel
Het beheer van de leefomgeving is volop in ontwikkeling. De leefomgeving wordt duurzaam, groen en toekomstbestendig ingericht met oog voor maatschappelijke thema’s. Vanuit je rol als regisseur houd jij je o.a. bezig met één van de vier programmalijnen, namelijk ‘Vitaal en Bereikbaar Eiland’ met aandacht voor mobiliteit (80%), identiteit & ruimtelijke kwaliteit, woonomgeving en voorzieningen. Je beheert het proces en toetst nieuwe gebiedsontwikkeling o.a. vanuit de bouwopgave. Je coördineert werkzaamheden binnen het taakveld Verkeer en behoudt het overzicht. Je bent sterk betrokken bij de assets: verkeer, wegen, bewegen en bovengrondse assets zoals bebording en terreinmeubilair.
Als regisseur:
- heb je een visie op het beleid en beheer van mobiliteit en de leefomgeving. Je bent betrokken bij integrale en/of complexe beleidsdossiers;
- ben je in staat om bestuurlijke doelstellingen (politiek sensitief) en ambities te vertalen naar opgaven binnen mobiliteit;
- ga je aan de slag met een meerjarenprogramma en de uitvoeringsagenda vanuit het Integraal Maatschappelijk Beleidskader (IMBK). Het reeds in ontwikkeling zijnde IMBK wordt jouw handboek binnen de opgaven;
- adviseer je inhoudelijk over ruimtelijke initiatieven en omgevingsplannen en vang je de eerste vragen af voor assetmanagers vanuit het IMBK. Vakinhoudelijke beoordeling vertrouw je toe aan de assetmanagers;
- heb je oog voor de diverse doelstellingen en beheeropgave en weet je dit met elkaar te verbinden;
- geef jij sturing aan projecten, thema’s en processen binnen jouw taakveld. Je stimuleert en enthousiasmeert je collega’s om het beheer en projecten naar een hoger niveau te tillen door verder te kijken dan de gewoonte.
Wat neem je mee
- Je hebt minimaal een afgeronde opleiding op Hbo-niveau, bij voorkeur op het gebied van mobiliteit;
- Aanvullende opleiding/training op het gebied van projectmanagement, programmamanagement, bestuurs- en bedrijfskunde en/of beleidsadviseur is een pré;
- Je hebt minimaal 3 jaar ervaring op het gebied van strategische (beleids-)advisering ambtelijk en bestuurlijk. Plus een goed ontwikkelde politieke antenne en ervaring met inwonersparticipatie;
- Je weet hoe het beheer van de leefomgeving in elkaar steek en hebt kennis van en ervaring met assetmanagement, opdrachtgever/opdrachtnemerschap en budgetbeheer, o.a. middels de GROTIK-methode;
- Je hebt een brede visie op mobiliteit en de leefomgeving;
- Je herkent de veranderende rol van de leefomgeving en hebt ervaring in de doorontwikkeling hiervan;
- Je bent een proactieve teamplayer die denkt in kansen en mogelijkheden;
- Je stimuleert vernieuwing en anders denken maar verliest hierbij niet de realiteit uit het oog;
- Je bent besluitvaardig en durft eigenaarschap en verantwoordelijkheid te pakken;
- Je communicatie, mondeling en schriftelijk, is kort en krachtig.
Wat bieden wij
- Werken bij een organisatie waar medewerkers zich gelukkig voelen. In het recent in onze organisatie gehouden geluksonderzoek geven de medewerkers een score van 7.3 voor werkgeluk, wat boven het landelijk gemiddelde ligt;
- De functie is gewaardeerd op schaal 11 met een maximaal salaris van € 5.725,- per maand bij een volledig dienstverband. Inschaling is afhankelijk van opleiding en ervaring;
- Een volledige werkweek is bij ons 36 uur. Het is mogelijk om 4 x 9 te werken. Vanaf 2023 krijg je 26 vakantiedagen op basis van een fulltime (36 uur) dienstverband.
- Naast salaris krijg je iedere maand een Individueel Keuzebudget (IKB). Met het IKB pas je de arbeidsvoorwaarden aan naar jouw eigen omstandigheden en wensen. Anders gezegd: je bepaalt zelf waarvoor je het geld gebruikt. De hoogte van het IKB is 17,05% van je salaris.
- Wij vergoeden €0,21 per kilometer met een maximum van 70 kilometer enkele reis. Je krijgt bij ons een thuiswerkvergoeding van € 2,15,- netto per dag voor de dagen dat je niet op kantoor werkt.
- Je bent verzekerd van een goed pensioen tegen een zo’n laag mogelijke premie bij pensioenfonds ABP. De beleggingen van dit pensioenfonds dragen bij aan een duurzame wereld.
- Je kunt via de VNG met een collectieve korting een aanvullende zorgverzekering afsluiten bij CZ , IZA of Menzis. Daarnaast ontvang je jaarlijks een tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering. Ook als je niet deelneemt aan onze collectieve verzekering.
Hoe is het om bij de gemeente Goeree-Overflakkee te werken
Je werkt in een informele organisatie met korte lijntjes. Je weet je collega’s goed te vinden en je helpt elkaar. Je krijgt in onze organisatie de ruimte om jezelf te ontwikkelen als professional en als mens. Wij vinden balans tussen werk en privé belangrijk. Daarom krijg je de mogelijkheid om werk en privé op elkaar af te stemmen. Op kantoor ontmoet je collega’s en zoek je actief de verbinding. Bij ons kan iedereen zichzelf zijn. Waar mensen met een verschillende achtergrond samenwerken, ontstaan nieuwe inzichten. Vanuit die gedachte is iedere medewerker welkom.
Meer informatie
Wil je meer informatie en/of van gedachten wisselen over de inhoud van deze functie, dan kun je contact opnemen met Teamleider Leefbaarheid & Wijk Marco Krijgsman. Voor informatie over de procedure kun je terecht bij Marit Werkhoven, beleidsadviseur HRM. Zij zijn beiden bereikbaar op telefoonnummer 14 0187.
Solliciteren
Spreekt deze functie je aan en voldoet je profiel aan de eisen? Heb jij de drive om onze organisatie nog beter te maken? Dan zoeken wij jou en nodigen wij je van harte uit om te reageren! Dat kan door je schriftelijke motivatie, in combinatie met een actueel cv te mailen naar: personeelszaken@ggo.nl. Voor deze vacature hanteren wij geen sluitingsdatum. Wij gaan direct in gesprek met interessante kandidaten.
We hopen de volgende elementen terug te lezen in jouw brief: motivatie en verwachtingen van deze functie, je visie op de opgave die er ligt voor het fysiek domein én aanvulling op de zin: ‘in mijn ogen is een domeinregisseur iemand die….’
Een antecedentenonderzoek kan onderdeel uitmaken van deze procedure.
Acquisitie naar aanleiding van deze procedure wordt niet op prijs gesteld.