Procesregisseur
Voor het team Jeugd en Gezin zijn wij op zoek naar een:
Procesregisseur
(32 uur per week)
De reactietermijn loopt tot en met 5 april 2023.
De basis voor het werk van het cluster procesregie is de visie op het Sociaal Domein met de kaders en de doelstellingen. Het doel is de kwaliteit van leven te verbeteren. Maatwerk en zelfredzaamheid zijn hierbij sleutelwoorden.
Functieprofiel
Binnen huishoudens met meerdere problemen en/of zorgvragen is het van belang dat regie wordt gevoerd op de (complexe) processen. Je moet hierbij denken aan coördineren, ontwikkelen, structureren, bewaken, onderhouden en versterken van de samenwerking tussen professionals. De taken zijn gericht op de cliënt, het gezin en de hulpverleners. Het werk vereist dat je flexibel kan schakelen tussen de verschillende taken. De kerntaken zijn:
- Regie voeren op processen in sociaal complexe (gezins)situaties;
- Coördineren en monitoren van processen in complexe (gezins)situaties;
- Ingrijpen bij stagnatie van de ondersteuning.
De procesregisseur werkt binnen een vrijwillig kader en heeft als doelgroep 0 tot 100 jaar.
Hoe zou de dag eruit kunnen zien?
Tijdens de weekstart hoor je wat er binnen team Jeugd en Gezin actueel is en deel je wat binnen jouw cluster procesregie speelt. Daarna werk je je mail weg. Vervolgens heb je een gesprek samen met een collega en een gezin uit je caseload. Er is sprake van onveiligheid en stagnerende hulpverlening. Het doel van het gesprek is dit bespreekbaar te maken en te komen tot veiligheidsafspraken. Daarnaast zorg je ervoor dat de ingezette hulp weer doorgang krijgt.
Na dit gesprek rapporteer je je bevindingen in de Suite4Regie. Na de lunch heb je twee overleggen. Eén met een zorgaanbieder en één met een collega van team Passend werk en Inkomen. Na deze gesprekken is er nog tijd om verder te gaan met je analyse voor het opstellen van een procesplan. Voor jou is dit niet ingewikkeld. Je hebt een volledig beeld gekregen tijdens de intake doordat je de vraag achter de vraag hebt gesteld. Je wist hierbij de hoofd van bijzaken goed te onderscheiden. Je dag eindig je met een tevreden gevoel. Je hebt beweging gekregen in meerdere complexe zaken uit je caseload.
Hoe is het om bij de gemeente Goeree-Overflakkee te werken?
Je werkt in een organisatie met korte lijnen. We weten elkaar te vinden en we helpen elkaar. In onze organisatie is ruimte om jezelf te ontwikkelen. Als professional en als mens. Wij vinden balans tussen werk en privé belangrijk. Op kantoor ontmoet je collega’s en zoek je actief de verbinding. Thuis kun je in alle rust werken. En heb je de ruimte om tussendoor een boodschap te doen of te sporten.
Wij dragen bij aan jouw vitaliteit. Dit doen wij door je onder andere te voorzien in een Arbo verantwoorde thuiswerkplek, inclusief laptop en telefoon. Bij ons kan iedereen zichzelf zijn. Waar mensen met een verschillende achtergrond samenwerken, ontstaan nieuwe inzichten. Vanuit die gedachte is iedere medewerker welkom.
Wat vragen wij
- Je hebt een Hbo werk/ denkniveau en je hebt minimaal twee jaar kennis en ervaring binnen het vakgebied. Je hebt kennis van wetgeving, procedures op onderdelen van het betreffende terrein en het kunnen toepassen hiervan;
- Kennis van jeugd- en volwassenenproblematiek om een inschatting te kunnen maken voor de inzet van een passend hulpaanbod;
- Bekend zijn met, dan wel overzicht hebben van de ondersteuningsvormen waarvoor de gemeente momenteel verantwoordelijk is: bijvoorbeeld Wmo-voorzieningen, schuldhulpverlening, (preventieve) jeugdhulpvoorzieningen, onderwijsvoorzieningen (leerplicht).
- Je hebt goede gespreksvaardigheden, een sterk analytisch vermogen en kunt je keuzes schriftelijk goed motiveren. Je bent daadkrachtig en resultaatgericht.
- Je bent initiatiefrijk en gaat graag uitdagingen aan. Je bent hierbij dienstverlenend en klantgericht.
- Het is noodzakelijk dat je goed met stress en onverwachte situaties kunt omgaan. Je opereert tactvol en je bent flexibel.
Wat bieden wij
- Werken bij een organisatie waar medewerkers zich gelukkig voelen. In het recent gehouden geluksonderzoek geven de medewerkers een score van 7.3 voor werkgeluk;
- De functie heeft als generiek profiel vakinhoudelijk medewerker A en is gewaardeerd op schaal 10 (maximaal € 4.671,-- per maand bij een volledig dienstverband). Inschaling is afhankelijk van opleiding en ervaring.
- Een volledige werkweek is bij ons 36 uur. Het is mogelijk om 9 uur per dag te werken. Je krijgt 26 vakantiedagen op basis van een fulltime (36 uur) dienstverband.
- Naast salaris krijg je iedere maand een Individueel Keuzebudget (IKB). Met het IKB pas je de arbeidsvoorwaarden aan naar jouw eigen omstandigheden en wensen. Anders gezegd: je bepaalt zelf waarvoor je het geld gebruikt. De hoogte van het IKB is 17,05% van je salaris.
- Wij vergoeden € 0,19 per kilometer met en een maximum van 40 kilometer enkele reis. Je krijgt bij ons een thuiswerkvergoeding van € 2,-- netto per dag. Dit is van toepassing op de dagen dat je niet op kantoor werkt.
- Je bent verzekerd van je pensioen tegen een zo’n laag mogelijke premie bij pensioenfonds ABP. De beleggingen van dit pensioenfonds dragen bij aan een duurzame wereld.
- Je kunt met korting een zorgverzekering afsluiten bij CZ, IZA of Menzis. Daarnaast ontvang je jaarlijks een tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering. Ook als je niet deelneemt aan onze collectieve verzekering.
Meer informatie
Wil je meer informatie en/of van gedachten wisselen over de inhoud van deze functie, dan kun je contact opnemen met Gaby Kolmus (teamleider Jeugd en Gezin). Voor informatie over de procedure kun je terecht bij Annet Okkerse (beleidsadviseur HRM). Beiden zijn bereikbaar via telefoonnummer 140187.
Solliciteren
Voldoet je profiel aan de eisen en heb jij de drive om onze organisatie nog beter te maken? Dan nodigen wij je van harte uit om voor 5 april 2023 te reageren! Dat kan door je schriftelijke motivatie, in combinatie met een actueel curriculum vitae te mailen naar: personeelszaken@ggo.nl. De gesprekken staan gepland op dinsdagmorgen 18 april 2023.