Voor het team Control zijn wij op zoek naar een:

Procesconsulent

(36 uur per week)

De reactietermijn loopt tot en met 29 maart 2023.  

Het is van belang dat onze gemeentelijke organisatie ‘in control’ is. We zijn als organisatie in control als de mate van dienstverlening in orde is en als de inwoner op een juiste en eenduidige manier geholpen is. Daar komt bij dat we als organisatie, zowel bestuurlijk als ambtelijk, te maken hebben met in- en externe onzekerheden. Deze kunnen van invloed zijn op de realisatie van onze opgaves en taken. Om in control te zijn, moeten we toereikende maatregelen nemen tegen die onzekerheden. Hierdoor is en blijft onze organisatie beheersbaar. Het team Concern Control speelt hierin een belangrijke rol. 

Wat ga je doen?

Voor het team Control zoeken wij een procesconsulent die met toewijding en daadkracht bijdraagt aan de professionalisering en borging van procesmanagement. Je adviseert en ondersteunt proceseigenaren- en beheerders binnen de organisatie. Het geheel is gericht op een blijvende verbetering van processen als basis van een efficiënte en effectieve dienstverlening voor onze inwoners. 
Jouw kennis en kunde op het gebied van procesmanagement is belangrijk, net zo belangrijk als wie jij als persoon bent. Je wordt als procesconsulent breed ingezet op uiteenlopende casuïstiek. Je richt je aandacht op zowel het proces, als de uitvoering. De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden hierbij zijn:

  • Je adviseert alle teams (gemeente breed) als het gaat om procesmanagement en treedt op als vraagbaak. Hiervoor maak je procesrisico’s inzichtelijk en adviseer je over doeltreffende en risico vermijdende maatregelen; 
  • Je ondersteunt bij het verbeteren en implementeren van processen, met daarbij aandacht voor doelmatigheid, doeltreffendheid en rechtmatigheid; 
  • Je onderhoudt contacten met procesbeheerders en proceseigenaren; dit zijn vaak aangewezen collega’s of teamleiders;
  • Je behoudt het overzicht over de processen binnen onze gemeente en bewaakt de visie in relatie tot het procesmanagementbeleid;
  • Je beheert en geeft uitleg over de proces modeleer applicatie (Engage modeler) en de GRC-applicatie (Governance Risk and Compliance);
  • Waar nodig voer je interne controlewerkzaamheden uit.

Hoe is het om bij de gemeente Goeree-Overflakkee te werken?

Je werkt in een organisatie met korte lijnen. We weten elkaar te vinden we helpen elkaar. In onze organisatie is ruimte om jezelf te ontwikkelen. Als professional en als mens. Wij vinden balans tussen werk en privé belangrijk. Daarom heb je in veel functies de mogelijkheid om werk en privé op elkaar af te stemmen. Op kantoor ontmoet je collega’s en zoek je actief de verbinding. Thuis kun je in alle rust werken en heb je de ruimte om tussendoor een boodschap te doen of te sporten. 

Wij dragen bij aan jouw vitaliteit door je onder andere te voorzien in een Arbo verantwoorde thuiswerkplek, inclusief laptop en telefoon. Wij vertrouwen op jou dat de klus hoe dan ook wordt geklaard en dat je hierbij rekening houdt met jouw klant of collega’s. Daar hoeven wij geen werktijden voor af te stemmen. Dat kun jij prima zelf! Bij ons kan iedereen zichzelf zijn. Waar mensen met een verschillende achtergrond samenwerken, ontstaan nieuwe inzichten. Vanuit die gedachte is iedere medewerker welkom. 

Wat vragen wij

Wij verwachten van jou dat je over de volgende functie-eisen beschikt:

  • Je beschikt over minimaal HBO werk- en denkniveau;
  • Je hebt kennis van procesmanagement;
  • Ervaring in het gebruik van applicaties voor procesmanagement en management-control is gewenst (ervaring met Engage modeler en Governance Risk and Compliance is een pré);
  • Je legt makkelijk de link tussen de maatschappelijke opgave, de wensen uit de organisatie en de wettelijke verplichtingen;
  • Je denkt en handelt team-overstijgend en maakt gebruik van kansen in deze snel veranderende wereld;
  • Je zegt waar het op staat, bent resultaat- en procesgericht, pro-actief en integer;
  • Je bent mensgericht, hebt zelfkennis en houdt ook van een grapje tussendoor.

Wat bieden wij

Werken bij een organisatie waar medewerkers zich gelukkig voelen. In het recent gehouden geluksonderzoek geven de medewerkers een score van 7.3 voor werkgeluk;

  • De functie heeft als generiek profiel vakinhoudelijk medewerker B en is gewaardeerd op schaal 9 (maximaal € 4.208,-- per maand bij een volledig dienstverband). Inschaling is afhankelijk van opleiding en ervaring. 
  • Een volledige werkweek is bij ons 36 uur. Het is mogelijk om 4 x 9 te werken. Vanaf 2023 krijg je 26 vakantiedagen op basis van een fulltime (36 uur) dienstverband. 
  • Naast salaris krijg je iedere maand een Individueel Keuzebudget (IKB). Met het IKB pas je de arbeidsvoorwaarden aan naar jouw eigen omstandigheden en wensen. Anders gezegd: je bepaalt zelf waarvoor je het geld gebruikt. De hoogte van het IKB is 17,05% van je salaris.
  • Wij vergoeden € 0,21 per kilometer met en een maximum van 70 kilometer enkele reis. Je krijgt bij ons een thuiswerkvergoeding van € 2,15 netto per dag voor de dagen dat je niet op kantoor werkt.
  • Je bent verzekerd van je pensioen tegen een zo’n laag mogelijke premie bij pensioenfonds ABP. De beleggingen van dit pensioenfonds dragen bij aan een duurzame wereld.
  • Je kunt met korting een zorgverzekering afsluiten bij CZ, IZA of Menzis. Daarnaast ontvang je jaarlijks een tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering. Ook als je niet deelneemt aan onze collectieve verzekering.

Meer informatie  

Wil je meer informatie en/of van gedachten wisselen over de inhoud van deze functie, dan kun je contact opnemen met Peter van den Doel, concerncontroller. Voor informatie over de procedure kun je terecht bij Marit Werkhoven, beleidsadviseur HRM. Beiden zijn bereikbaar via telefoonnummer 140187.  

Solliciteren   

Spreekt deze functie je aan en voldoet je profiel aan de eisen? Heb jij de drive om onze organisatie nog beter te maken? Dan zoeken wij jou en nodigen wij je van harte uit om uiterlijk 29 maart te reageren! Dat kan door je schriftelijke motivatie, in combinatie met een actueel cv te mailen naar personeelszaken@ggo.nl