Voordat je verder leest, bekijk eerst het filmpje(externe link).

Voor het team Omgeving zijn wij op zoek naar twee collega's:

Medewerker Vergunningverlening

(32 tot 36 uur per week)

Voor deze vacature hanteren wij geen sluitingsdatum, wij gaan direct in gesprek met interessante kandidaten.

Er zijn heel veel initiatieven op het eiland in het kader van bouwen en wonen. Van het ombouwen van een schuur in appartementen tot het opzetten van een wooncluster voor ouderen. Zelfs het meedenken over de bouw van een nieuwe woonwijk aan de rand van een dorpskern behoort tot de mogelijkheden. Goede ideeën die stuk voor stuk bijdragen aan het inlopen van het tekort aan woningen. Met elkaar zorgen we dat alle initiatieven bijdragen aan het hooghouden en versterken van de kwaliteit van de kernen en het prachtige buitengebied. Als adviseur bij onze gemeente draag je bij aan het mogelijk maken van deze initiatieven. Dit doe je op zo’n manier dat we over vijf, tien en misschien zelfs over vijftig jaar nog steeds blij en trots zijn om op het eiland te wonen, te ondernemen en te recreëren.

In deze functie 

  • Verzorg je de beoordeling van bouwaanvragen en schetsplannen, door deze te toetsen aan het bestemmingsplan, het Bouwbesluit en andere relevante wet- en regelgeving (Wabo);
  • Informeer je belanghebbenden over de toepassing van wet- en regelgeving, verhelder je de vraagstelling en verwijs je gericht naar mogelijkheden;
  • Neem je besluiten binnen de geldende regelgeving en je communiceert deze helder naar zowel interne als externe belanghebbenden;
  • Handel je brieven, klachten en andere administratieve werkzaamheden af en je draagt bij aan de afhandeling van bezwaarschriften;
  • Heb je een duidelijke visie op de Omgevingswet en de gevolgen voor het vakgebied die daarmee samenhangen;
  • Ben je sensitief, in de zin dat je rekening houdt met andermans wensen en gevoeligheden. Je bent in staat mensen goed te woord te staan en naar anderen te luisteren. Je weet goed verbanden te leggen en te anticiperen op mogelijke problemen;
  • Benader je uitdagingen zoveel mogelijk vanuit verschillende oplossingsrichtingen en je toont initiatief. 

Hoe is het om bij de gemeente Goeree-Overflakkee te werken? 

Je werkt in een organisatie met korte lijnen. We weten elkaar te vinden we helpen elkaar. In onze organisatie is ruimte om jezelf te ontwikkelen. Als professional en als mens. Wij vinden balans tussen werk en privé belangrijk. Daarom heb je in veel functies de mogelijkheid om werk en privé op elkaar af te stemmen. Op kantoor ontmoet je collega’s en zoek je actief de verbinding. Thuis kun je in alle rust werken en heb je de ruimte om tussendoor een boodschap te doen of te sporten. 

Wij dragen bij aan jouw vitaliteit door je onder andere te voorzien in een Arbo verantwoorde thuiswerkplek, inclusief laptop en telefoon. Wij vertrouwen op jou dat de klus hoe dan ook wordt geklaard en dat je hierbij rekening houdt met jouw klant of collega’s. Daar hoeven wij geen werktijden voor af te stemmen. Dat kun jij prima zelf! Bij ons kan iedereen zichzelf zijn. Waar mensen met een verschillende achtergrond samenwerken, ontstaan nieuwe inzichten. Vanuit die gedachte is iedere medewerker welkom. 

Wij verwachten van jou dat je over de volgende functie-eisen beschikt: 

  • Hbo-werk en denkniveau met aanvullende kennis en/of ervaring binnen het vakgebied; Hbo-bouwkunde met aanvullend Ambtenaar Bouw en Woningtoezicht 1 en 2 is een pre;
  • Kennis van wetgeving, (gemeentelijk) beleid, procedures op onderdelen van het betreffende terrein en het kunnen toepassen hiervan;
  • Kennis van automatisering is een vereiste. Kennis van en ervaring met het vergunningensysteem Squit XO is een pré;
  • Vaardigheid in het opstellen van beschikkingen en adviezen;
  • Ervaring in het optreden in overlegsituaties en het daarin toelichten en verdedigen van standpunten en het doen van voorstellen;
  • Daarnaast ben je accuraat, proactief en resultaatgericht. Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden en bent in staat om zowel zelfstandig als in teamverband goed te functioneren.

 

Wat bieden wij 

  • Werken bij een organisatie waar medewerkers zich gelukkig voelen. In het recent gehouden geluksonderzoek geven de medewerkers een score van 7.3 voor werkgeluk;
  • De functie heeft als generiek profiel vakinhoudelijk medewerker B en is gewaardeerd op schaal 9 (maximaal € 4.537,-- per maand bij een volledig dienstverband). Inschaling is afhankelijk van opleiding en ervaring. 
  • Een volledige werkweek is bij ons 36 uur. Het is mogelijk om 4 x 9 te werken. Vanaf 2023 krijg je 26 vakantiedagen op basis van een fulltime (36 uur) dienstverband. 
  • Naast salaris krijg je iedere maand een Individueel Keuzebudget (IKB). Met het IKB pas je de arbeidsvoorwaarden aan naar jouw eigen omstandigheden en wensen. Anders gezegd: je bepaalt zelf waarvoor je het geld gebruikt. De hoogte van het IKB is 17,05% van je salaris.
  • Wij vergoeden € 0,21 per kilometer met en een maximum van 70 kilometer enkele reis. Je krijgt bij ons een thuiswerk- en internetvergoeding van € 3 netto per dag voor de dagen dat je niet op kantoor werkt.
  • Je bent verzekerd van je pensioen tegen een zo’n laag mogelijke premie bij pensioenfonds ABP. De beleggingen van dit pensioenfonds dragen bij aan een duurzame wereld.
  • Je kunt met korting een zorgverzekering afsluiten bij CZ, IZA of Menzis. Daarnaast ontvang je jaarlijks een tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering. Ook als je niet deelneemt aan onze collectieve verzekering.

Meer informatie  

Wil je meer informatie en/of van gedachten wisselen over de inhoud van deze functie, dan kun je contact opnemen met Phira Otten, teamleider Omgeving. Voor informatie over de procedure kun je terecht bij Marit Werkhoven, beleidsadviseur HRM. Beiden zijn bereikbaar op telefoonnummer 14 0187. 

Solliciteren   

Vind jij het leuk om Goeree-Overflakkee nog mooier te maken? Wil jij onze organisatie nog beter te maken? Geweldig, dan zijn wij op zoek naar jou en nodigen wij je van harte uit om te reageren! Dat kan door je schriftelijke motivatie, in combinatie met een actueel curriculum vitae te mailen naar: personeelszaken@ggo.nl. Voor deze vacature hanteren wij geen sluitingsdatum, wij gaan direct in gesprek met interessante kandidaten.  

Een antecedentenonderzoek kan onderdeel uitmaken van deze procedure.
Acquisitie naar aanleiding van deze procedure wordt niet op prijs gesteld.