Voor het team Veiligheid en Handhaving zijn wij op zoek naar een:

Buitengewoon opsporingsambtenaar (BOA) - domein I

(36 uur per week)

De reactietermijn loopt tot en met 12 juni 2023

In de functie van Buitengewoon Opsporingsambtenaar (BOA) ben je het visitekaartje van de gemeente, een vraagbaak voor burgers én de ogen en oren van de gemeente en onze partners. Je kunt goed luisteren en durft mensen aan te spreken op hun gedrag. Je bent aanspreekpunt voor inwoners, bedrijven, organisaties en collega’s. Je stelt prioriteiten, lost knelpunten met betrekking tot de uitvoering op, signaleert aandachtspunten en houdt ontwikkelingen bij.    

Wat ga je doen

  • Als Buitengewoon Opsporingsambtenaar (BOA) - domein I ben je werkzaam binnen het domein Openbare Ruimte en heb je veel contact met inwoners, bezoekers en ondernemers.
  • Je werkt veel samen met de ketenpartners zoals de politie en jongerenwerk.
  • Je bevordert de leefbaarheid van onze gemeente.
  • Bij overtredingen spreek je, overtuigend, overtreders aan op hun gedrag en stimuleert het zelf oplossend vermogen van onze inwoners. Zo krijg je dagelijks te maken met diverse overtredingen zoals honden die aangelijnd zouden moeten zijn, fietsers in een voetgangersgebied, zwerfafval, verkeerd geparkeerde auto’s en jeugdoverlast.
  • Jij bent in staat om het vertrouwen van mensen te winnen en contact te maken.
  • Je gaat actief het gesprek aan met onze inwoners, ondernemers en bezoekers van jong tot oud.
  • Je signaleert knelpunten ten aanzien van de veiligheid in de openbare ruimte. In het uiterste geval of wanneer de situatie daar direct aanleiding voor geeft, treed je handhavend op.
  • Je houdt toezicht op een juiste naleving van de bepalingen van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV).
  • Je bent duidelijk zicht- en benaderbaar, zowel in de auto als op de fiets of lopend actief. Oftewel, je bent het visitekaartje van de gemeente Goeree-Overflakkee.

Hoe is het om bij de gemeente Goeree-Overflakkee te werken?

Je werkt in een organisatie met korte lijnen. We weten elkaar te vinden en we helpen elkaar. In onze organisatie is ruimte om jezelf te ontwikkelen. Als professional en als mens. Wij vinden balans tussen werk en privé belangrijk. Daarom heb je in veel functies de mogelijkheid om werk en privé op elkaar af te stemmen. Op kantoor ontmoet je collega’s en zoek je actief de verbinding. Thuis kun je in alle rust werken. En heb je de ruimte om tussendoor een boodschap te doen of te sporten.

Wij dragen bij aan jouw vitaliteit. Dit doen wij door je onder andere te voorzien in een Arbo verantwoorde thuiswerkplek, inclusief laptop en telefoon. Wij vertrouwen erop dat je jouw werk goed afrondt. Je houdt hierbij rekening met onze inwoners, samenwerkingspartners, bestuur en/of collega’s. Daar hoeven wij geen werktijden voor af te stemmen. Dat kun jij prima zelf! Bij ons kan iedereen zichzelf zijn. Waar mensen met een verschillende achtergrond samenwerken, ontstaan nieuwe inzichten. Vanuit die gedachte is iedere medewerker welkom.

Wat vragen wij

  • Mbo-niveau 4 met ruime aanvullende kennis en/of ervaring op het vakgebied. Je bent bij voorkeur in het bezit van het diploma BOA – domein I;
  • Kennis van de gemeentelijke organisatie, haar interne beleid, regels en procedures en nieuwe ontwikkelingen. Tevens beschik je over kennis van uitvoeringsvoorschriften en (technische) instructies op het vakgebied;
  • Een rijbewijs B en je bent flexibel inzetbaar (ook buiten kantoortijden en in de weekenden);
  • Goede sociale en communicatieve vaardigheden;
  • Klant- en servicegerichtheid;
  • In het bezit zijn van een EHBO-certificaat is een pré.

Wat bieden wij

  • Werken bij een organisatie waar medewerkers zich gelukkig voelen. In het recent gehouden geluksonderzoek geven de medewerkers een score van 7.3 voor werkgeluk;
  • De functie heeft als generiek profiel vakinhoudelijk medewerker D en is gewaardeerd op schaal 7 (maximaal € 3.612,-- per maand bij een volledig dienstverband). Inschaling is afhankelijk van opleiding en ervaring.
  • Je krijgt 26 vakantiedagen op basis van een fulltime (36 uur) dienstverband.
  • Naast salaris krijg je iedere maand een Individueel Keuzebudget (IKB). Met het IKB pas je de arbeidsvoorwaarden aan naar jouw eigen omstandigheden en wensen. Anders gezegd: je bepaalt zelf waarvoor je het geld gebruikt. De hoogte van het IKB is 17,05% van je salaris.
  • Wij vergoeden € 0,21 per kilometer met en een maximum van 70 kilometer enkele reis. Je krijgt bij ons een thuiswerk- en internetvergoeding van € 3,-- netto per dag voor de dagen dat je niet op kantoor werkt.
  • Je bent verzekerd van je pensioen tegen een zo’n laag mogelijke premie bij pensioenfonds ABP. De beleggingen van dit pensioenfonds dragen bij aan een duurzame wereld.
  • Je kunt met korting een zorgverzekering afsluiten bij CZ, IZA of Menzis. Daarnaast ontvang je jaarlijks een tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering. Ook als je niet deelneemt aan onze collectieve verzekering.

Meer informatie  

Wil je meer informatie en/of van gedachten wisselen over de inhoud van deze functie? Neem dan contact op met Piet Tanis, beleidsadviseur Veiligheid en Handhaving. Voor informatie over de procedure kun je terecht bij Marit Werkhoven, beleidsadviseur HRM. Zij zijn beiden bereikbaar op telefoonnummer 14 0187.

Solliciteren   

Spreekt deze functie je aan en voldoet je profiel aan de eisen? Wil jij onze organisatie nog beter maken? Geweldig, dan zijn wij op zoek naar jou en nodigen wij je van harte uit om te reageren! Je kunt je belangstelling tot en met 12 juni 2023 kenbaar maken, wij gaan echter direct in gesprek met interessante kandidaten. Dat kan door je schriftelijke motivatie, in combinatie met een actueel curriculum vitae te mailen naar: personeelszaken@ggo.nl.

Een antecedentenonderzoek kan onderdeel uitmaken van deze procedure.
Acquisitie naar aanleiding van deze procedure stellen we niet op prijs.