Voor het team Omgeving zijn wij op zoek naar een

Beleidsadviseur vergunningverlening

(32 tot 36 uur per week)

Voor deze vacature hanteren wij geen sluitingsdatum

Er zijn heel veel initiatieven op het eiland in het kader van bouwen en wonen. Van het ombouwen van een schuur in appartementen tot het opzetten van een wooncluster voor ouderen. Zelfs het meedenken over de bouw van een nieuwe woonwijk aan de rand van een dorpskern behoort tot de mogelijkheden. Goede ideeën die stuk voor stuk bijdragen aan het inlopen van het tekort aan woningen. Met elkaar zorgen we dat alle initiatieven bijdragen aan het hooghouden en versterken van de kwaliteit van de kernen en het prachtige buitengebied. Als adviseur bij onze gemeente draag je bij aan het mogelijk maken van deze initiatieven. Dit doe je op zo’n manier dat we over vijf, tien en misschien zelfs over vijftig jaar nog steeds blij en trots zijn om op het eiland te wonen, te ondernemen en te recreëren. 

Het team met vergunningverleners verzorgt samen met de collega’s van Ruimtelijke Ontwikkeling (RO) de beoordeling van bouwaanvragen en schetsplannen. Als beleidsadviseur vergunningverlening, kan de gemeente op jou bouwen en ben je één van de steunpilaren van het ruimtelijke team;

In deze functie:

  • Heb je rol van kwaliteitsborger van de te verlenen vergunningen en draag je bij aan het verbeteren van de interne werkprocessen;
  • Vervul je de rol van begeleider en coach voor (nieuwe) medewerkers en je leidt minder ervaren medewerkers op;
  • Ben je verantwoordelijk voor bijdragen aan de planning & control cyclus van de organisatie; 
  • Ben je casemanager van een aantal complexe en/of (bestuurlijke) gevoelige vergunningaanvragen
  • Neem je deel aan diverse projecten en overleggen;
  • Lever je een actieve bijdrage aan de invoering van de Omgevingswet.

Profiel

  • Je bent op integraal niveau in staat om werkprocessen te analyseren en te verbeteren;
  • Je hebt oog voor tegenstijdige belangen en weet daar op een professionele wijze mee om te gaan. 
  • Je kunt beleidsvragen formuleren aan de hand van steeds terugkerende vraagstukken rondom vergunningsaanvragen. Dit kan je omzetten naar beleid, zodat steeds minder ad hoc en/of repeterend vraagstukken beoordeeld hoeven te worden;
  • Je bent analytisch sterk, gedreven en enthousiast en je beleeft er plezier aan om, in goede samenwerking met collega’s maar ook zelfstandig, resultaten neer te zetten;
  • Je denkt in oplossingen; het doel staat centraal en wordt bereikt door de inzet van vakkennis en creatief inzicht. Daarbij leg je verbanden met andere beleidsterreinen en disciplines en heb je geen last van een hokjesgeest; 
  • Je kunt in woord en geschrift collega’s, bestuurders en belanghebbenden overtuigen;
  • Je hebt kennis van en affiniteit met politieke en bestuurlijke processen en hebt een flexibele houding. Snel kunnen schakelen tussen wisselende taken gaat je goed af.

Wij verwachten van jou dat je over de volgende functie-eisen beschikt:

  • Je beschikt over een afgeronde HBO of WO-master met aanvullende kennis en/of ervaring binnen het vakgebied;
  • Je hebt relevante werkervaring met bouwkundig toetsen, ruimtelijke procedures en het toetsen van bestemmingsplannen; 

Hoe is het om bij de gemeente Goeree-Overflakkee te werken?

Je werkt in een organisatie met korte lijnen. We weten elkaar te vinden we helpen elkaar. In onze organisatie is ruimte om jezelf te ontwikkelen. Als professional en als mens. Wij vinden balans tussen werk en privé belangrijk. Daarom heb je in veel functies de mogelijkheid om werk en privé op elkaar af te stemmen. Op kantoor ontmoet je collega’s en zoek je actief de verbinding. Thuis kun je in alle rust werken en heb je de ruimte om tussendoor een boodschap te doen of te sporten. 

Wij dragen bij aan jouw vitaliteit door je onder andere te voorzien in een Arbo verantwoorde thuiswerkplek, inclusief laptop en telefoon. Wij vertrouwen op jou dat de klus hoe dan ook wordt geklaard en dat je hierbij rekening houdt met jouw klant of collega’s. Daar hoeven wij geen werktijden voor af te stemmen. Dat kun jij prima zelf! Bij ons kan iedereen zichzelf zijn. Waar mensen met een verschillende achtergrond samenwerken, ontstaan nieuwe inzichten. Vanuit die gedachte is iedere medewerker welkom. 

Wat bieden wij

  • Werken bij een organisatie waar medewerkers zich gelukkig voelen. In het recent gehouden geluksonderzoek geven de medewerkers een score van 7.3 voor werkgeluk;
  • De functie heeft als generiek profiel beleidsadviseur/ specialist B en is gewaardeerd op schaal 11 (maximaal € 5.725,-- per maand bij een volledig dienstverband). Inschaling is afhankelijk van opleiding en ervaring. 
  • Een volledige werkweek is bij ons 36 uur. Het is mogelijk om 4 x 9 te werken. Vanaf 2023 krijg je 26 vakantiedagen op basis van een fulltime (36 uur) dienstverband. 
  • Naast salaris krijg je iedere maand een Individueel Keuzebudget (IKB). Met het IKB pas je de arbeidsvoorwaarden aan naar jouw eigen omstandigheden en wensen. Anders gezegd: je bepaalt zelf waarvoor je het geld gebruikt. De hoogte van het IKB is 17,05% van je salaris.
  • Wij vergoeden € 0,21 per kilometer met en een maximum van 70 kilometer enkele reis. Je krijgt bij ons een thuiswerk- en internetvergoeding van € 3,- netto per dag voor de dagen dat je niet op kantoor werkt.
  • Je bent verzekerd van je pensioen tegen een zo’n laag mogelijke premie bij pensioenfonds ABP. De beleggingen van dit pensioenfonds dragen bij aan een duurzame wereld.
  • Je kunt met korting een zorgverzekering afsluiten bij CZ, IZA of Menzis. Daarnaast ontvang je jaarlijks een tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering. Ook als je niet deelneemt aan onze collectieve verzekering.

Meer informatie

Wil je meer informatie en/of van gedachten wisselen over de inhoud van deze functie, dan kun je contact opnemen met Phira Otten, teamleider Omgeving. Voor informatie over de procedure kun je terecht bij Marit Werkhoven, beleidsadviseur HRM. Zij zijn beiden bereikbaar op telefoonnummer 140187.

Solliciteren

Vind jij het leuk om Goeree-Overflakkee nog mooier te maken? Wil jij onze organisatie nog beter maken? Geweldig, dan zijn wij op zoek naar jou en nodigen wij je van harte uit om te reageren! Dat kan door je schriftelijke motivatie, in combinatie met een actueel cv te mailen naar: personeelszaken@ggo.nl. Voor deze vacature hanteren wij geen sluitingsdatum, wij gaan direct in gesprek met interessante kandidaten. 
 

Een antecedentenonderzoek kan onderdeel uitmaken van deze procedure.
Acquisitie naar aanleiding van deze procedure stellen we niet op prijs.