Applicatiebeheerder
Voor het team Informatievoorziening zijn wij op zoek naar een:
Applicatiebeheerder
(36 uur per week)
De reactietermijn loopt tot en met 30 maart 2023
De functioneel applicatiebeheerder is, één van de schakels tussen gebruikers en applicatie leveranciers/ontwikkelaars. De functioneel applicatiebeheerder is werkzaam op het snijvlak van Business en IT en draagt bij tot het stabiel houden van de gebruikte applicaties, het afhandelen van incidenten en voorstellen tot aanpassen van applicaties.
Wat ga je doen?
Je komt te werken in het team Informatievoorziening. Het team zorgt er onder andere voor dat onze inwoners en ondernemers ook digitaal bij de onze gemeente terecht kunnen voor onze producten en diensten. We zorgen dat voor de verwerking en afhandeling van aanvragen processen worden ingericht in het zaaksysteem. Dit doen we samen met onze collega’s in de diverse teams. Hierbij kijken we niet alleen naar hoe ondersteunen we het proces digitaal. We denken ook mee in hoe we het proces van aanvraag tot afhandeling zo efficiënt en slim mogelijk inrichten. Zo kunnen wij onze inwoners en ondernemers optimaal van dienst zijn. Binnen het team is jouw primaire rol het ondersteunen van onze gebruikers om de applicaties zo optimaal mogelijk te kunnen gebruiken. Jij ondersteunt in het gebruik van de informatievoorziening, dient wijzigingsverzoeken in, en coördineert changes. Hierbij behoort tevens het functioneel testen en accepteren van door de leveranciers opgeleverde informatiesystemen of infrastructuur. Belangrijk onderdeel van de wijzigingen is het voorbereiden en ondersteunen van implementaties in de organisatie (“op de werkvloer”). Je gaat je onder andere bezighouden met:
- De applicaties beheren en de gebruikers ondersteunen;
- Afhandelen van issues (storingen, vragen, verzoeken) en zorgt voor de registratie in TOPdesk;
- Aanpassen functionele inrichting van applicaties indien nodig
- Adviseren ook ongevraagd over mogelijke verbeteringen
- Coördineren en doorvoeren van wijzigingen
- Documentatie en administratie binnen het domein actualiseren, waaronder
- gebruikershandleidingen, processen en werkinstructies
Hoe is het om bij de gemeente Goeree-Overflakkee te werken?
Je werkt in een organisatie met korte lijnen. We weten elkaar te vinden en we helpen elkaar. In onze organisatie is ruimte om jezelf te ontwikkelen. Als professional en als mens. Wij vinden balans tussen werk en privé belangrijk. Op kantoor ontmoet je collega’s en zoek je actief de verbinding. Thuis kun je in alle rust werken. En heb je de ruimte om tussendoor een boodschap te doen of te sporten. Wij dragen bij aan jouw vitaliteit. Dit doen wij door je onder andere te voorzien in een Arbo verantwoorde thuiswerkplek, inclusief laptop en telefoon. Bij ons kan iedereen zichzelf zijn. Waar mensen met een verschillende achtergrond samenwerken, ontstaan nieuwe inzichten. Vanuit die gedachte is iedere medewerker welkom.
Wat vragen wij?
- Je hebt je Hbo (functioneel beheerder) afgerond of relevante werkervaring op Hbo-niveau met aanvullende kennis en/of ervaring binnen het vakgebied. Je hebt ruime kennis van de gebruikte informatie architectuur in het applicatielandschap van de gemeente. Wij maken gebruik van de Centric (gemeentelijke) applicaties:
- Suite Sociaal Domein, Suite4Regie, PKO en Cognos;
- Je hebt kennis van ITIL, BiSL en, projectmatig werken;
- Je zoekt graag de samenwerking op om tot resultaten te komen. Je pakt uit eigen beweging taken op. Je hebt oog voor kansen en bedreigingen en werkt toekomstgericht;
- Je bent analytisch aangelegd, je denkt procesmatig en handelt bij voorkeur proactief;
- Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als op papier. Je bent een collega die kan luisteren, nieuwsgierig is en zich kan verplaatsen in vraagstukken en daarin verbinding weet te maken en oplossingen weet aan te dragen.
Wat bieden wij
- Werken bij een organisatie waar medewerkers zich gelukkig voelen. In het recent gehouden geluksonderzoek geven de medewerkers een score van 7.3 voor werkgeluk;
- De functie heeft als generiek profiel vakinhoudelijk medewerker B en is gewaardeerd op schaal 9 (maximaal € 4.208,-- per maand bij een volledig dienstverband). Inschaling is afhankelijk van opleiding en ervaring.
- Een volledige werkweek is bij ons 36 uur. Het is mogelijk om 9 uur per dag te werken. Je krijgt 26 vakantiedagen op basis van een fulltime (36 uur) dienstverband.
- Naast salaris krijg je iedere maand een Individueel Keuzebudget (IKB). Met het IKB pas je de arbeidsvoorwaarden aan naar jouw eigen omstandigheden en wensen. Anders gezegd: je bepaalt zelf waarvoor je het geld gebruikt. De hoogte van het IKB is 17,05% van je salaris.
- Wij vergoeden € 0,21 per kilometer met en een maximum van 70 kilometer enkele reis. Je krijgt bij ons een thuiswerkvergoeding van € 2,15 bruto per dag. Dit is van toepassing op de dagen dat je niet op kantoor werkt.
- Je bent verzekerd van je pensioen tegen een zo’n laag mogelijke premie bij pensioenfonds ABP. De beleggingen van dit pensioenfonds dragen bij aan een duurzame wereld.
- Je kunt met korting een zorgverzekering afsluiten bij CZ, IZA of Menzis. Daarnaast ontvang je jaarlijks een tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering. Ook als je niet deelneemt aan onze collectieve verzekering.
Meer informatie
Wil je meer informatie en/of van gedachten wisselen over de inhoud van deze functie? Neem dan contact op met Martin Bout, teamleider Informatiebeheer. Voor informatie over de procedure kun je terecht bij Annet Okkerse, beleidsadviseur HRM. Zij zijn beiden bereikbaar op telefoonnummer 140187.
Solliciteren
Ben jij die verbinder die een bijdrage wil leveren aan het verder digitaliseren en optimaliseren van processen in onze organisatie? Geweldig, dan zijn wij op zoek naar jou en nodigen wij je van harte uit om te reageren! Je kunt tot 30 maart 2023 je belangstelling kenbaar maken. Dat kan door je schriftelijke motivatie, in combinatie met een actueel curriculum vitae te mailen naar: personeelszaken@ggo.nl. Gesprekken zijn gepland op dinsdagmiddag 11 april 2023.
Een antecedentenonderzoek kan onderdeel uitmaken van deze procedure.
Acquisitie naar aanleiding van deze procedure stellen we niet op prijs.