HRM Beleidsadviseur
Voor het team Organisatie & Advies zijn wij op zoek naar een:
HRM Beleidsadviseur
(32-36 uur per week)
De reactietermijn loopt tot en met 27 juni 2023
HRM richt zich op alle personeelszaken. Wij adviseren, vertalen organisatiebeleid naar passend personeelsbeleid en dragen bij aan een goede personeelsbezetting. Ons doel is om binnen de organisatie de juiste mensen op de juiste plek te hebben. Want zo kunnen we samen bijdragen aan onze mooie gemeente. Daar zijn we trots op. Iedere dag weer. Onze strategische personeelsplanning heeft vorm gekregen. Dus nu is het tijd om nieuwe collega’s te verwelkomen! Er komt van alles over de HRM-schutting. Aan jou om samen met de collega’s de zaken op te pakken die ‘ons pakkie aan’ zijn. Wij zijn dan wel geen professionele brandjesblussers, maar we verwachten wel dat je actief regie pakt op de diverse HR-thema’s en dat je ertegen kunt dat de dag soms anders loopt dan verwacht.
Wat ga je doen
Om het overzichtelijk te maken hebben we onderscheid gemaakt tussen de volgende domeinen; fysiek, sociaal en bedrijfsvoering. Jij adviseert voornamelijk de teamleiders binnen één van deze domeinen. Maar natuurlijk omarmen we collegialiteit. Je zal ook weleens gevraagd worden werkzaamheden van je collega waar te nemen als de situatie hierom vraagt. Als beleidsadviseur HRM zet je verschillende petten op:
Adviseur; je adviseert de teamleiders over HR-vraagstukken op zowel operationeel, tactisch en strategisch niveau;
Recruiter; je ondersteunt en begeleidt in het werving- & selectieproces;
Organisatieontwikkelaar; je denkt in kansen en aan hoe we de organisatie verder ontwikkelen, vooral op het gebied van personeelsbeleid. Je verliest hierbij de organisatievisie niet uit het oog;
Projectleider; je draagt bij aan de HR-agenda door deel te nemen aan projectgroepen, de volgende thema’s staan o.a. op de agenda (samen overleggen we waar jij het beste tot je recht komt):
a. Arbeidsmarktcommunicatie
b. Duurzame inzetbaarheid
c. Opleiding en ontwikkeling
d. Diversiteit en inclusie
e. HR-analytics
Procesregisseur; je denkt mee en ondersteunt in de optimalisatie van de HR-processen.
De perfecte kandidaat bestaat niet, maar met de juiste instelling kom je al een heel eind. Daarom vinden wij de onderstaande punten belangrijk in de kandidaat die wij zoeken;
- Je bent een stevige gesprekspartner. Je kan o.a. goed kan relativeren, doorvragen en vervolgens gevraagd en ongevraagd advies geven;
- Jouw glas is halfvol; van nature denk je in kansen, waarbij soms om creativiteit gevraagd wordt. Je krijgt energie van resultaten boeken en nieuwe dingen leren. Zeker wanneer je dat doet door te vernieuwen door het net even anders te doen. En wanneer je dit zo inspirerend weet te doen, dat ook de collega’s hiervan leren; nog beter!
- Je bent een betrokken collega en zoekt actief naar integrale samenwerking en afstemming;
- Je toont eigenaarschap voor jouw werkzaamheden, communiceert duidelijk en doet wat je belooft.
Hoe is het om bij de gemeente Goeree-Overflakkee te werken?
Je werkt in een organisatie met korte lijnen. We weten elkaar te vinden en we helpen elkaar. In onze organisatie is ruimte om jezelf te ontwikkelen. Als professional en als mens. Wij vinden balans tussen werk en privé belangrijk. Daarom heb je in veel functies de mogelijkheid om werk en privé op elkaar af te stemmen. Op kantoor ontmoet je collega’s en zoek je actief de verbinding. Thuis kun je in alle rust werken. En heb je de ruimte om tussendoor een boodschap te doen of te sporten.
Wij dragen bij aan jouw vitaliteit. Dit doen wij door je onder andere te voorzien in een Arbo verantwoorde thuiswerkplek, inclusief laptop en telefoon. Wij vertrouwen erop dat je jouw werk goed afrondt. Je houdt hierbij rekening met onze inwoners, samenwerkingspartners, bestuur en/of collega’s. Daar hoeven wij geen werktijden voor af te stemmen. Dat kun jij prima zelf! Bij ons kan iedereen zichzelf zijn. Waar mensen met een verschillende achtergrond samenwerken, ontstaan nieuwe inzichten. Vanuit die gedachte is iedere medewerker welkom.
Wat vragen wij
- Een afgeronde relevante opleiding op minimaal hbo-niveau;
- Ruime werkervaring in een stevige adviserende HR rol, bij voorkeur binnen een organisatie vanaf 100 medewerkers. Hierdoor heb je ook kennis en ervaring met relevante wet- en regelgeving;
- Ervaring in de publieke sector is een pluspunt, maar geen harde eis;
Wat bieden wij
- Werken bij een organisatie waar medewerkers zich gelukkig voelen. In het recent gehouden geluksonderzoek geven de medewerkers een score van 7.3 voor werkgeluk;
- De functie heeft als generiek profiel beleidsadviseur/ specialist C en is gewaardeerd op schaal 10A (maximaal € 5.366,- per maand bij een volledig dienstverband). Inschaling is afhankelijk van opleiding en ervaring.
- Je krijgt 26 vakantiedagen op basis van een fulltime (36 uur) dienstverband.
- Naast salaris krijg je iedere maand een Individueel Keuzebudget (IKB). Met het IKB pas je de arbeidsvoorwaarden aan naar jouw eigen omstandigheden en wensen. Anders gezegd: je bepaalt zelf waarvoor je het geld gebruikt. De hoogte van het IKB is 17,05% van je salaris.
- Wij vergoeden € 0,21 per kilometer met en een maximum van 70 kilometer enkele reis. Je krijgt bij ons een thuiswerk- en internetvergoeding van € 3,-- netto per dag voor de dagen dat je niet op kantoor werkt.
- Je bent verzekerd van je pensioen tegen een zo’n laag mogelijke premie bij pensioenfonds ABP. De beleggingen van dit pensioenfonds dragen bij aan een duurzame wereld.
- Je kunt met korting een zorgverzekering afsluiten bij CZ, IZA of Menzis. Daarnaast ontvang je jaarlijks een tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering. Ook als je niet deelneemt aan onze collectieve verzekering.
Meer informatie
Wil je meer informatie en/of van gedachten wisselen over de procedure en inhoud van deze functies, dan kun je contact opnemen met Nico Schroevers of Annet Okkerse, beleidsadviseurs HRM. Zij zijn beiden bereikbaar op telefoonnummer 140187.
Solliciteren
Vind jij het leuk om Goeree-Overflakkee nog mooier te maken? Wil jij onze organisatie nog beter te maken? Geweldig, dan zijn wij op zoek naar jou en nodigen wij je van harte uit om te reageren! Je kunt tot en met 27 juni 2023 je belangstelling kenbaar maken. Dat kan door je schriftelijke motivatie, in combinatie met een actueel curriculum vitae te mailen naar: personeelszaken@ggo.nl.
Gesprekken staan gepland op woendag 5 juli 2023.
Een antecedentenonderzoek kan onderdeel uitmaken van deze procedure.
Acquisitie naar aanleiding van deze procedure stellen we niet op prijs.